מרצדס חושפת גרסת קצה ל-AMG GT R, אשר הופכת מיידית לחזקה ביותר שהציגה היצרנית מעולם. אחת מהן תנחת כאן בתחילת 2021 עם תג-מחיר של שלושה מיליון שקלים, יותר מפי שניים מ-AMG GT בסיסית. על הכוונת: פורשה 911 GT2 RS. הנה כמה פרטים שיעניינו אתכם:
מורשת: ה-AMG GT נולדה כתשובה של מרצדס לפורשה 911, עם שורת גרסאות תואמות-ביצועים ומחיר. החל ביריבה ל-911 קררה בסיסית ועד ל-GT-R שמתמודדת מול ה-GT3 הסופר-ספורטיבית. בתוך המשפחה הזו, דגמי בלאק-סיריס הם גרסאות עוד-יותר-קצה של חטיבת הביצועים AMG. האחרונה בנבחרת אקזוטית זו הייתה ה-SLS שהוצגה בסוף 2012.
מנוע: ב-AMG ייצרו מוטו אגדי: "אדם אחד, מנוע אחד". לפיו האיש שחותם בגאון על כיסוי המנוע אחראי על הרכבתה של יחידת הכוח מתחילת תהליך הייצור במפעל המפורסם באפלטרבאך ועד סופו. וכאן הוא חותם על יחידת V8 בנפח 4.0 ליטר מוכרת, ששודרגה משמעותית כדי לשחרר 730 כ"ס. בין השינויים: גל ארכובה שטוח, מערכת הצתה שונה, צמד מגדשי טורבו גדולים יותר וסעפת פליטה שונה (ורועשת). המנוע הגדול הזה מסוגל להסתובב ביעילות עד ב-7,200 סל"ד ומשחרר כוח לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד שחוזקה כדי לעמוד בעומס המוגדל.
ביצועים: לא שוברת שיאים אמנם, אבל מהירה. מאוד מהירה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.2 שניות, ארבע עשיריות יותר מהמתחרה הגדולה ועוד שורה גדלה של מכוניות ספורט מודרניות. המיאוץ ל-200 קמ"ש מסתיים בפחות מ-9 שניות, וזה כבר יותר מרשים. המהירות המרבית: 325 קמ"ש, איטי באופן ניכר ממתחרות אפשריות בקטגוריה - ה-GT2 RS מפסיקה להאיץ ב-340 קמ"ש - הסופר-אקסקלוסיבית ואקסטרה-יקרה.
היישר מהמסלול: לא מעט פריטי טכנולוגיה שהיצרנית פיתחה עבור מרוצי GT3 ו-GT4. מתלים עם כיוון ידני, בקרת משיכה שמתאימה את אופי פעולתה לרמת האחיזה או עם כיול ידני ללא פחות מתשעה מצבים קבועים מראש - כמו במכונית מרוץ. יש גם צמיגים שפותחו בשיתוף מישלין מסדרת קאפ 2 R עם אפשרות בחירה בין שתי רמות רכות תרכובת ובלמים קרמיים. יש גם שמשות דקות וחלקי מרכב מקרבון כדי לשמור על נתון משקל נמוך ככל האפשר ומערכת של כונסי ומסיטי אוויר עם אפשרות כיוון ידני (מלפנים) וספוילר אחורי ענק שמייצרים כוח הצמדה קיצוני למכונית כביש - 400 ק"ג ב-250 קמ"ש. ויש גם צמד מושבי באקט מקרבון, כלוב מרוצים ומטף כיבוי אש תקני למסלול.
תקבע שיא בנורבורגרינג? ה-GT2 RS מחזיקה כיום בתואר המכונית המהירה ביותר בייצור סדרתי ברינג עם זמן הקפה של 6 דקות ו-40.3 שניות. אין לנו שום ספק שמרצדס שמה את שבירת זמן ההקפה הזה בסדר עדיפות גבוה למדי. מכניסים את הפופקורן למיקרו.