מונית הטסלה שהזמנתם לא תגיע בקרוב: טסלה ישראל מסרבת למכור לבעלי מוניות, למרות שהטווח של מודל 3 אותה היא משווקת לאחרונה, הופך אותה כמתאימה מאוד למשימה. החל מהפחתת זיהום אוויר בערים ועד יתרונות בעלויות שוטפות לנהגים. החברה שמרכזת בינתיים מכירות דרך האתר, אינה מציעה בו אפשרות לרכישה כמונית הפטורה ממיסי קנייה, ושנהגיה מקבלים החזר על המע"מ. מוקד השירות הטלפוני של החברה אינו זמין לסייע בכך.
2 צפייה בגלריה
 צי מוניות טסלה בשדה התעופה סכיפהול - בעיות ותביעה
 צי מוניות טסלה בשדה התעופה סכיפהול - בעיות ותביעה
צי מוניות טסלה בשדה התעופה סכיפהול - בעיות ותביעה
(Drive Sally, טסלה)
"טסלה מבטיחה טווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ, וזה כבר מספיק לטווח הנהיגה היומי שלי, בלי שאצטרך להפסיד זמן על חיפוש עמדת טעינה באמצע היום", סיפר השבוע נהג מונית ותיק. "אבל אני לא מצליח להגיע אליהם לעשות הזמנה".
טסלה מודל 3, שעולה לאדם פרטי 180 אלף שקל, תעלה לנהג מונית 144 אלף שקל בניכוי המסים אותם לא נדרש לשלם נהג מונית בעת רכישה - כ-40 אלף שקלים יותר ממונית פופולרית כסקודה אוקטביה דיזל. אלא שהחשמלית אמורה להיות זולה משמעותית מבחינת עלויות שוטפות, בעיקר חיסכון של אלפי שקלים בחודש בעלויות הדלק וחסכון משמעותי בעלויות אחזקה במוסך.
2 צפייה בגלריה
מונית טסלה בניו יורק
מונית טסלה בניו יורק
מונית טסלה בניו יורק
(Drive Sally, טסלה)
רוב המוניות בארץ נמכרות דרך סוכנים המתמחים בכך ומחזיקים בהסכמי בלעדיות עם יבואני הרכב. לדברי גורמים בתחום, טסלה ישראל טרם התקשרה עם אחד מהם. זאת למרות שהיא עובדת עם קבלנים חיצוניים בתחומים אחרים, למשל חברת 'אפקון' המתקינה עמדות טעינה, חברת 'שגריר' המספקת מוסכי פחחות, חברת הביטוח 'הפניקס' שמציעה ביטוח וחברת 'מימון ישיר' לצרכי מימון.
יצוין כי בעולם, וגם בישראל, מעודדות הרשויות את נהגי המוניות לנטוש את מוניות הדיזל שמנועיהן סובלים משיעורי פליטה גבוהים יחסית של גזים וחלקיקים המסוכנים לאדם. ב-2019 הפעיל המשרד להגנת הסביבה במימון קק"ל תכנית סיבסוד לנהגים שירכשו מוניות היברידיות. במכרז להפעלתה זכתה טויוטה ומספר המוניות שמכרה זינק באותה שנה פי שלושה לכ-800 יחידות. פיילוט של משרד האנרגיה להפעלת 20 מוניות ניסאן חשמליות בתל אביב בוטל בגלל קשיים רגולטורים במשרד התחבורה.
יש לציין כי בערים שונות בעולם פועלות מוניות טסלה באופן מסודר, למשל בניו יורק, לונדון, ברצלונה ואמסטרדם. עם זאת, חברת המוניות Bios המפעילה בשדה התעופה סכיפהול מאז 2014 צי של כ-72 מוניות טסלה מודל S, לאחר שזכתה במכרז להפעלת מוניות נקיות מפליטה ושילמה ליצרנית סכום של 5.7 מיליון יורו, פחות מרוצה מהסידור והגישה בדצמבר האחרון נגד טסלה תביעה על סך 1.3 מיליון יורו.
בחברה טענו כי המכוניות שהפעילו לא עמדו בהבטחה - שהייתה חלק מתנאי המכרז - לטווח של 400 ק"מ בין טעינות, אלא הגיעו לטווח קצר יותר. בטסלה טענו בתגובה כי השימוש שנעשה במוניות היה "אינטנסיבי מדי". בנוסף, הנהגים גילו כי אין התאמה בין מד המרחק במוניות למונה שמותקן ברכב וכי בעיה זו עלולה לגרום לחיכוך עם הרשויות. כמות הטענות שהועלתה בפני החברה האמריקאית שכנעה אותה להחליף ב-2016 לא פחות מ-64 ממוניות מדגם S לדגמי X היקרות יותר.
טווח 400 הק"מ אכן הושג אך לדברי חברת המוניות, רבים מהנהגים בילו במוסך יותר במוסך ופחות על הכביש שכן תיקון תקלות שונות התעכב בכלל שטסלה הגבילה את החברה לטיפול רק בשתיים מהמוניות בו זמנית, מה שגרם לטענתה לחלק מהן לעמוד ללא שימוש במשך שבועות ארוכים. בנוסף סירבה טסלה להעניק למוניות אחריות ארוכה יותר משהיא מעניקה לרכב פרטי, כך שכבר אחרי 80 אלף ק"מ הייתה צריכה הייתה חברת המוניות לממן תיקונים בסך מצטבר של 150 אלף יורו.
עוד התפרסם כי לפני התביעה של החברה, ארבעה נהגי מונית הולנדיים תבעו באופן פרטי את טסלה על בעיות לא צפויות במודל S. לדבריהם, מיד לאחר הרכישה הופיעו בעיות עם מערכת המגבים, מאותתים משוחררים ומראות שפעלו עצמאית, חיישני לחץ אוויר כושלים, קולות חריקה ממערך המתלים והבלמים, חדירה מוגזמת של רעשי רוח ודרך ורטיבות ביחידות התאורה מאחור.
לאחר שנה הפכו לטענם הבעיות לקשות יותר. עם כשלים במערכת הבלימה ודיסקים מחלידים, הפסקת פעולת המנוע החשמלי תוך כדי נסיעה בכביש מהיר (עד כדי צורך בהחלפתו), בעיות טעינה, נעילה לא תקינה של דלתות ועוד. אחת המוניות ביקרה במוסך 33 פעמים בשלוש שנים.
מטסלה ישראל נמסר כי החברה מעדיפה להתמקד כרגע במכירות לשוק הפרטי בלבד, ותבחן את הרחבת המכירה בעתיד.