בקצרה:
  • ה-GT73 ההיברידית תהיה החזקה ביותר של היצרנית
  • עם 800 כ"ס, החזקה ביותר בקטגוריה האקסקלוסיבית
  • השקה עולמית צפויה בסוף השנה הנוכחית, הגעה ארצה בשנה הבאה
חיזוק חשמלי: פרומו ראשון ליחידה היברידית-נטענת מבית חטיבת הביצועים AMG נחשפה כבר בסוף 2019, וכעת מפרסמת היצרנית תמונות ראשונות. זו GT73 שמכינה עצמה לקראת השקה עולמית בהמשך השנה.
גרסה זו תשמר את מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטר המוגדש של AMG, אבל תוסיף לו מנוע חשמלי שיעמיד את ההספק המרבי על 800 כ"ס, 100 כ"ס יותר מהמתחרה הישירה פורשה פנמרה טורבו SE. תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה יאפשרו זינוק ל-100 קמ"ש בפחות משלוש שניות (3.2 שניות ליריבה משטוטגרט) ובכך היא תהפוך לאחת ממכוניות הארבע דלתות בעלות מנוע בנזין המהירות בעולם.
נקייה מזיהום: היצרנית טרם פרסמה את גודל המצברים בהם היא תעשה שימוש, ואין ספק שיתחשבו כאן בתוספת המשקל שתביא להגדלת טווח אך תפגע ביכולת הדינמית. אנחנו מהמרים על כמה עשרות קילומטרים ותוספת של לא יותר מ-200 ק"ג.
לפחות במקרה של אב הטיפוס המוצג בתמונות, אין הבדלים בהשוואה ל-GT4 הרגילה, למעט ציון יחידת ההנעה על המרכב מאחורי בתי הגלגל הקדמיים. ניתן לשער שמערך המיתלים יתבסס על כריות אוויר כמו ב-GT63s עם הקשחה מתבקשת כדי לתמוך בתוספת המשקל, היגוי אחורי אקטיבי, דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור ובלמים קרמיים.
מה אנחנו חושבים: מרצדס נמצאת במתקפת חשמל אדירה, החל בפיתוח מנועים חשמליים מלאים לדגמים חדשים שיראו אור בקרוב, כלה בשדרוג טווח הנסיעה של יחידות היברידיות נטענות. ושילוב של חטיבת AMG בתהליך הוא מתבקש, בעיקר כמפגן יכולת חשוב לטובת מכונת יחסי הציבור, אך גם במטרה לבסס יתרון טכנולוגי-תדמיתי מול המתחרים. ה-GT73 נראית כאחת המכוניות היותר מרשימות שמרצדס תציג השנה, אם כי תהיה לה תחרות לא קלה מצד ה-EQS וכנראה גם EQE החשמליות. איך שלא יהיה, אנחנו מעדיפים את שלנו עם כמה שפחות משקל.