• מרצדס שהתעכבה עם פיתוח דגמים חשמליים מתעוררת ומבטיחה שמונה עד 2023
  • המעניינים ביותר: גרסאות פנאי ל-EQS הגדול ו-EQE - מקבילי ה-E וה-S קלאס של היום
  • אצלנו עדיין ממתינים ל-EQC, הדגם החשמלי הראשון של המותג בו נהגנו בחו"ל
תקציר הפרקים הקודמים: זה אמנם לא מתאים למרצדס החדשנית בדרך כלל, אבל בכל הנוגע לשילוב טכנולוגיה חשמלית בסוללת הדגמים הארוכה שהיא מייצרת, נתפסה היצרנית הגרמנית ישנה בשמירה. במשך שנים ארוכות אותן ניצלו (חלק) מהמתחרות לפיתוח דגמים כול-חשמליים, היססה מרצדס להמר בכוח על העתיד הנקי לחלוטין. וכעת חוזרת ההחלטה הזו להכות בה, כשהיא מוצאת עצמה בפיגור-מה. אותו היא מעוניינת לסגור כמה שיותר מהר.
עד כה עמד היצע הדגמים החשמליים של יצרנית היוקרה הגרמנית על ה-EQC, רכב פנאי קומפקטי על בסיס ה-GLC, ומיניוואן בשם EQV על בסיס ה-V קלאס. בשני המקרים אם כך מדובר בדגמים מונעי חשמל, אבל כאלה שהוסבו למקור אנרגיה אלטרנטיבי, ולא פותחו במקור ככלי רכב חשמליים על כל המשתמע מכך.
מרצדס כן הציגה אבי טיפוס חשמליים חדשים: EQA ו-EQB כרכבי פנאי קופמקטיים שיהיו אלטרנטיבה ללא זיהום ל-GLA ו-GLB בהתאמה. שניהם יוצגו רשמית בסוף השנה הזו ובתחילת שנה הבאה בהתאמה. בצד השני של הסקאלה תוצג EQS כספינת דגל (מול ה-S קלאס המוכרת) נטולת זיהום עם טווח נסיעה של 700 ק"מ בין טעינות. הגעה מתוכננת לאולמות התצוגה במהלך 2021.
ומה עכשיו: מרצדס ממשיכה את מתקפת הדגמים החשמליים, כאשר בתכנית הגדלת המשפחה לשמונה דגמים עד סוף 2022. המצטרפים הבאים יהיו גרסת פנאי סופר-מהודרת וללא ספק מאוד יקרה על בסיס EQS שיוצג ב-2022, ו-EQE שתהיה סאלון חשמלית מול ה-E קלאס, לצד גרסת פנאי עם מרכב מוגבה.
3 צפייה בגלריה
מרצדס EQ
מרצדס EQ
מרצדס EQE ו-EQS SUV
ה-EQS וה-EQE יהיו ראשונות שיוצעו גם במרכב סדאן וגם בגרסת פנאי, אך עדיין לא הוחלט כיצד הגרסאות המוגבהות יכונו ומרצדס תיאלץ לעשות סדר מבחינה זו. שני הדגמים בשתי תצורות המרכב יתבססו על פלטפורמת EVA (ר"ת Electric Vehicle Architecture) הייעודית לרכב חשמלי, בשונה מהדגמים שכבר הוצגו באופן מלא או חלקי העושים שימוש בפלטפורמה מוכרת אך מוסבת. יתרונות תצורה ייעודית מתבטאים בעיקר בחירות עיצובית בחוץ ובפנים, המאפשרת גם פינוי יותר שטח לנוסעים ומטען. כמו כן, האיכויות הדינמיות (נוחות והתנהגות) אמורות להיות משופרות.
ב-2025 מתעתדת מרצדס להציג פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי גם לדגמים קומפקטיים (C קלאס ומטה) וקטנים יותר של מרצדס תחת השם MMA (ר"ת Mercedes-Benz Modular Architecture). עוד צפויות גרסאות חשמליות ל-G קלאס האייקוני, למאייבך המפוארת וגם גרסאות נטולות זיהום של חטיבת הביצועים AMG.
מה אנחנו חושבים על זה: מפגן הכוח של מרצדס מרשים ואם הכל יתנהל לפי הלו"ז הנוכחי, היא עשויה אפילו להקדים את מתחרותיה הישירות (ע"ע אודי וב.מ.וו). בכך תצליח לגשר על הפער הגדול שנפתח בינה ובין אחרות בתחום החשמלי. אבל, אלה בינתיים רק הבטחות והדרך אינה קלה עבור מרצדס, כפי שחוותה עם אינספור דחיות בהשקת והחדרה לשוק של ה-EQC. לדעתנו, יש לא מעט ספקות באשר ליכולתה להאיץ עד כדי כך את שלבי הפיתוח והכנת המוצר לשיווק.
עד כמה כל זה רלוונטי עבורנו? שאלה טובה. ה-EQC שצפוי לנחות באולם התצוגה בשבועות הקרובים אמור היה להיות כאן כבר בתחילת השנה הנוכחית, קרוב לשנה לאחר שנהגנו בו לראשונה. אבל ביבואנית שומרים על אופטימיות ומוסרים כי כי לא רק שיגיע, אלא שבשנה הבאה ישווקו כאן גם ה-EQS ואפילו ה-EQA כדגם כניסה. על שיווק ה-EQB טרם התקבל החלטה.