בקצרה:
  • סובארו מציגה אאוטבק ווילדרנס מיוחד לשטח
  • מרווח הגחון גדל ב-2 ס"מ, עם צמיגים ייעודיים ופגושים עמידים
  • האאוטבק הרגיל יגיע בעוד מספר חודשים. גרסת השטח? לא בטוח
יותר שטח: יתרונה המשמעותי של סובארו כיום מתבטא במערכות הנעה כפולה יעילה שמאפשרת התמודדות נוחה יותר לנהג בתנאי מזג אוויר קשים, אך גם יכולת שטח טובה מהמקובל בקטגוריית הפנאי. כעת מציגה היצרנית גרסה המשביחה את יכולת השטח של האאוטבק העדכני, דור שישי בשושלת הוותיקה, מי שנחשב למייסד קטגוריית הסטיישן-שטח ואחד הדגמים הפופולאריים של היצרנית בצפון אמריקה.
יותר גובה: השינוי המשמעותי ביותר הוא במערך המיתלים השונה, שמציג מרווח גחון מרשים של 24.1 ס"מ. פרופורציות? 2.6 ס"מ יותר מטויוטה לנד קרוזר, 2 ס"מ יותר מאאוטבק רגיל. גם זוויות הגישה והנטישה (23.6-20) גדלו בכ-1.5 עד 2 מעלות, בין היתר הודות לפגושים ייעודיים, בעוד בתחתית המרכב נוסף מיגון גחון מקורי.
להשלמת המראה הקשוח תורמים גם מגינים מסיביים יותר סביב בתי הגלגלים, גגון שונה וסבכה אגרסיבית יותר. שינוי ויזואלי נוסף הוא חישוקי "17 מושחרים עם צמיגי יוקוהמה גאולנדר דו-שימושיים בעלי סוליה אגרסיבית במעט מהגרסאות הרגילות. שינוי נוסף נוגע ליחסי העברה סופיים קצרים יותר, וכיול חדש לתיבת ההילוכים הרציפה על מנת לשפר את יכולת התנועה האיטית בשטח טכני.
מה עוד צריך לדעת: הווילדרנס יוצע רק עם המנוע החזק בהיצע – 2.4 ליטר בנזין מוגדש עם 260 כ"ס המוכר מהאיבולטיס – עם תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה קבועה. בתא הנוסעים יש מסך מגע בגודל "11.6 כמו בגרסאות הבכירות, אבל ריפודי עור ייחודים עם חומר נוגד מים ושטיחוני גומי עמידים בפני לכלוך. סובארו מציידת את הווילדרנס בגלגל חלופי בגודל מלא, בעוד שבחלקה הפנימי של דלת תא המטען נוספה יחידת תאורה המסייעת לפריקת הציוד בחניון לילה.
מה אנחנו חושבים: הוספת גרסת שטח לאאוטבק היא צעד מתבקש המדגיש עוד יותר את יתרונו של המותג על מתחריו, כזה שגם יחסוך את שדרוגי השטח הלא תמיד מוקפדים שמבצעות סדנאות שונות בישראל. והאאוטבק, כדגם פנאי-שטח ראשון של היצרנית ואחד הנמכרים ביותר שלה, הוא ראשון במשפחת גרסאות שתכלול בעתיד את שאר דגמי המותג לרבות XV ופורסטר. עכשיו כל שנשאר לקוות הוא שהיבואנית תחליט לשווק את הגרסאות האלה כאן. אנחנו מאוד מממליצים.