• טויוטה היילנדר ישווק בארץ לראשונה באופן רשמי, עם שבעה מקומות ישיבה
  • יגיע מארה"ב עם מנוע היברידי חסכוני והנעה כפולה, שילוב ייחודי בקטגוריה
  • ינחת כאן בעוד מספר שבועות עם תג מחיר לא עממי - החל מ-290 אלף שקלים
טבילת אש: ההיילנדר הוא רכב פנאי ותיק המיוצר על-ידי טויוטה כבר שני עשורים ומיעוד בעיקר לשוק האמריקאי. באירופה הוא לא שווק ולכן גם לא הגיע ארצה בעזרת היבואנית הרשמית, אך כן דרך ערוצי יבוא אישי. הדור הרביעי שהוצג לפני כשנה וחצי בתערוכת ניו יורק היווה מבחינת טויוטה ציון דרך, שכן אז החליטה לשווקו גם באירופה. ולכן, גם בישראל. מכוניות ראשונות שינחתו כאן רק בעוד מספר שבועות יגיעו מפס הייצור של החברה באינדיאנה, ארה"ב.
אח גדול לראב4: רכב הפנאי הגדול מבוסס על פלטפורמת GA-K ה"משפחתית" שמשותפת לקאמרי ולקסוס ES. הוא גדול משמעותית מראב4 למשל. ארוך ב-36.5 ס"מ (496.5 ס"מ), רחב ב-7.5 ס"מ (193 ס"מ) וגבוה ב-7 ס"מ (175.5). בסיס הגלגלים עומד על 285 ס"מ (16 ס"מ יותר) ותא המטען מכיל 685 ליטר אחרי קיפול השורה השלישית, כ-100 ליטר יותר.
בשונה מצפון אמריקה, הגרסה שתשווק כאן מצוידת בשורה שלישית שמיועדת לשני נוסעים (לעומת שלושה בארה"ב), ואינה מאפשרת להזמין מושבי "קפטן" בשורה השניה. רשימת האבזור כוללת מסך מגע צנוע בגודל "8, משטח טעינה אלחוטי, מושב נהג מתכוון חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם יחידה נפרדת לאחור וחישוקי "18 קלים. הגרסה הבכירה (305 אלף שקל) מוסיפה ריפודי עור, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "20. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים.
היברידי יחיד בקטגוריה, בינתיים: על ההנעה מופקדים מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי, שניהם מחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. יש מנוע חשמלי נוסף המחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומייצר בכך הנעה כפולה. התפוקה המשולבת עומדת על 244 כ"ס, הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 8.3 שניות.
מה אנחנו חושבים: כאשר יגיע, ההיילנדר הוא דגם שעשוי להפוך ללהיט אמיתי באולם התצוגה של טויוטה, עד כמה שאפשר לזכות בתואר הזה עם תג-מחיר של 300 אלף שקלים. מדובר ללא ספק בשחקן חיזוק משמעותי בקטגוריית הפנאי-שבעה-מקומות וכזה שיוכל "לשחרר" לקוחות טויוטה שחייבים שבעה מקומות ישיבה ונאלצו עד עתה לבחור בלנד קרוזר מגושם, לא בדיוק חסכוני ויקר משמעותית, למרות שאין להם שום כוונה לרדת מהאספלט.
אבל כדי שזה יקרה, הוא אמור להיות טוב יותר מצמד מתחרים קוריאנים שיגיעו אף הם בקרוב. יונדאי סנטה פה לאחר מתיחת פנים, קיה סורנטו בדגם חדש לחלוטין. שניהם דגמים מוכרים ומוערכים בשוק וחשוב מכך, עם מנועים היברידיים. המבחן ההשוואתי מחויב המציאות.