יבואנית יונדאי מתחילה לשווק את הווניו, רכב פנאי קטן חדש שצפוי להתמודד מול סיאט ארונה וקיה סטוניק. תג המחיר מתחיל ב-110 אלף שקלים. חדשות נוספות באולם היבואנית: גרסה היברידית לקונה במחיר שיתחיל ב-140 אלף שקל.
בהשוואה ל-i20 הנוכחית, הווניו ארוך בחצי ס"מ (404 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (177 ס"מ) וגבוה ב-9 ס"מ (156.5 ס"מ), כשפסי גגון המסיביים מוסיפים לו עוד 2.5 ס"מ בממד זה. בסיס הגלגלים (252 ס"מ) דווקא קצר ב-5 ס"מ מהסופר-מיני, וצנוע יותר בממד זה ממתחריו הישירים מבית סיאט (ב-4.5 ס"מ) וקיה (ב-6 ס"מ). תא המטען מכיל 355 ליטר, כמקובל בקטגוריה.
יונדאי וניויונדאי וניו
יחידת ההנעה משלבת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר חדש המפיק 123 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה והנעה קדמית. הזינוק ל-100 קמ"ש עומד על 11.2 שניות והמהירות המרבית על 186 קמ"ש. בורר מצבי הנהיגה כולל חיסכון, רגיל וספורט, אך יש גם מצב ייעודי לנסיעה בתוואי בעל אחיזה נמוכה כמו שלג, בוץ וחול.
יונדאי וניויונדאי וניו
רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס (אינספייר ב-110 אלף שקל) המיועדת לציי רכב מסך מגע "8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto ומצלמת נסיעה לאחור וחיישני חניה אחוריים. בקרת שיוט נפקדת ואין חישוקים קלים אלא יחידות ברזל עם כיסויי פלסטיק.
יונדאי וניויונדאי וניו
גרסת פרימיום (ב-118 אלף שקל) מוסיפה חישוקי "17 קלים, בקרת אקלים דיגיטלית, מראות מתקפלות חשמלית ותאורה עוקבת פניה בעוד גרסת סופרים הבכירה (ב-123 אלף שקל) מוסיפה צביעה דו-גונית למרכב (גג, מראות ואלמנטים נוספים) וריפודים משולבי עור. אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, תאורה דינמית והתראת עירנות נהג.
יונדאי וניויונדאי וניו
יונדאי קונה ההיברידית מצוידת ביחידת הנעה זהה לאיוניק, מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם משולב במנוע חשמלי והספק משותף של 141 כ"ס. תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד תעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים.
יונדאי קונה הייברידיונדאי קונה הייבריד
הביצועים נחותים מיחידת הבנזין המוגדשת (1.6 ליטר, 177 כ"ס) עימה הוא שווק עד כה, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות (3.7 שניות יותר) ו-185 קמ"ש מרביים (25 קמ"ש פחות). צריכת הדלק לעומת זאת תהיה טובה משמעותית, 18.5 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן לעומת 12 ק"מ לליטר לגרסה המוגדשת.
יונדאי קונה הייברידיונדאי קונה הייבריד
מבחינה עיצובית ההבדלים זניחים, מסתכמים בחישוקי "16 קטנים יותר וויתור על פסי גגון על מנת לשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים, לוח מחוונים שונה (מד זרימת כוח במקום מד סל"ד) ובלם יד חשמלי.
יונדאי קונה הייברידיונדאי קונה הייבריד
רשימת האבזור של גרסת הבסיס (פרימיום ב-140 אלף שקל) כוללת מסך מגע "7 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto ומצלמת נסיעה לאחור, מנופי שליטה ידנית בהילוכים מההגה, בקרת אקלים דיגיטלית ומראות מתקפלות חשמלית. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב והתראת עירנות נהג. הגרסה הבכירה (פרסטיג' ב-143 אלף שקל) מוסיפה מפתח חכם, חיישני חניה אחוריים והתראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור).