שלוש שנים זה לקח, ועכשיו זה קורה: מותג הרכב הספרדי קופרה, למעשה חטיבת ביצועים ממותגת של סיאט הספרדית, השיק פעילות רשמית בישראל. כעת עם לאון קומפקטית, פורמנטור ואטקה כשתי גרסאות פנאי, ותכניות למאות מכוניות בשנה עם התרחבות בעתיד הקרוב.
ביצועים מספרד: בתחילת 2018 הושקה קופרה כחטיבת ביצועים נפרדת מסיאט, כעת גם בישראל. השיווק יתבצע על-ידי אנשי מכירות ייעודיים לחטיבה, בשלב ראשון בקומה השישית של מגדל צ'מפיון, בעתיד באולם ייעודי וקבוע בהרצליה פיתוח. במקביל יוקם מועדון לקוחות שיבצע פעילויות שונות הקשורות לחטיבה, כמו טיולי נהיגה וימי מסלול.
6 צפייה בגלריה
קופרה לאון
קופרה לאון
קופרה לאון
משפחתית ספורטיבית, טייק 4: הדור הרביעי לגרסת הביצועים ללאון ימשיך להשתמש במנוע ה-2.0 ליטר המוגדש והמוכר של פולקסווגן, הפעם עם 300 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.7 שניות, 0.3 שניות פחות מהלאון קופרה היוצאת, בדרך למהירות מרבית של 250 קמ"ש.
כמו בדור העדכני של סיאט לאון הרגילה, גם כאן הממדים גדלו. עם תוספת של 11.5 ס"מ לאורך (440 ס"מ) ובעיקר 5 ס"מ לבסיס הגלגלים (268 ס"מ), האמורים להעניק מרחב מחיה משופר לנוסעים מאחור, מבלי לוותר על נפח תא המטען שנותר זהה (380 ליטר). הרחבת מפסקי הסרנים בסנטימטר מאחור ובשניים מלפנים (152-155.4 ס"מ לפנים-אחור) צפויה לשפר את היכולת הדינמית, בעיקר עם יציבות כיוונית טובה יותר. המיתלים עדיין נתמכי בולמי זעזועים אדפטיביים ומערך הבלמים נותר אף הוא זהה - 310-340 מ"מ לפנים-אחור.
רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("10 כל אחד), בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם וחישוקי "19. כאופציה יוצעו מושבי עור עם כיוון חשמלי לנהג וחימום לקדמיים. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל 10 כריות אוויר (כולל בין הנהג לנוסע על מנת לצמצם את הפגיעה בתאונה צידית), בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
6 צפייה בגלריה
קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור
פנאי ייחודי: הפורמנטור הוא דגם ראשון ייחודי למותג קופרה ללא אח תאום שישווק תחת חברת האם סיאט. בהשוואה לקופרה אטקה המוכר הוא ארוך ובעל בסיס גלגלים גדול בכ-5 ס"מ (445 ו-268 ס"מ), אך נמוך בכ-10 ס"מ (153 ס"מ). תא המטען קטן ב-65 ליטר (420 ליטר).
הוא ישווק כאן עם שני מנועי בנזין מוגדשים: 1.5 ליטר (150 כ"ס) שצפוי להיות נחשק במיוחד עקב תג המחיר הידידותי יחסית, ו-2.0 ליטר (310 כ"ס), בשני המקרים עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, הנעה קדמית במנוע הקטן, כפולה-קבועה בגדול. בעוד הביצועים של הגרסה הבכירה הולמים מותג ספורטיבי (4.9 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מרביים), המנוע הקטן מסתפק ב-8.9 שניות.
שתי הגרסאות מצוידות בבולמי זעזועים אדפטיביים ורמת קשיחות משתנה, לגרסה החזקה בלמים גדולים יותר (דיסקים בגודל 310-340 מ"מ לפנים אחור לעומת 272-312 מ"מ בהתאמה) וחישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "18).
6 צפייה בגלריה
קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור
רשימת האבזור כוללת כציוד תקני לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("10 כל אחד), בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם וחלון שמש. הגרסה הבכירה עם המנוע החזק מוסיפה מסך מגע גדול יותר ("12), מושבים שונים המציעים תמיכה משופרת, דלת תא מטען חשמלית. אבזור הבטיחות זהה ללאון.
עדכון קל: הקופרה אטקה, רכב הפנאי הראשון של חטיבת הביצועים והדגם הראשון ששווק ללא סמלים של סיאט, ישווק כעת לאחר מתיחת פנים קלה במחיר שנותר ללא שינוי - 250 אלף שקל. מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 300 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה נותרו ללא שינוי, וכך גם הביצועים עם 4.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-247 קמ"ש מרביים.
6 צפייה בגלריה
קופרה אטקה
קופרה אטקה
קופרה אטקה
מבחינת אבזור יש כעת מסך מגע גדול יותר ("9.2 לעומת "8) אבל אין ריפודי עור למושבים וכיוון חשמלי לנהג המוצעים כעת כאופציה בתוספת תשלום. אבזור הבטיחות נותר ללא שינוי עם 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אבל התרעת שטח מת כוללת כעת גם התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
עתיד חשמלי: הלאון והפורמנטור מוצעים גם בגרסאות היברידיות נטענות, יחידה מוכרת של קונצרן פולקסווגן המשלבת בין מנוע 1.4 ליטר בנזין מוגדש למנוע חשמלי עם 245 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. טווח הנסיעה הנקי מזיהום שלהם עומד על כ-60 ק"מ. בנוסף החברה האם סיאט פרסמה לאחרונה כי האל-בורן החשמלי ישווק על ידי חטיבת הביצועים. מה העתיד המקומי של כל אלה? יש כוונה, עוד אין תאריך.