בקצרה:
  • לפורשה טייקן בגרסתה הבסיסית תהיה הנעה אחורית ולא כפולה
  • הזינוק יהיה איטי והמהירות המרבית נמוכה מגרסאות חזקות ויקרות
  • המחיר יהיה נמוך ב-250 אלף שקלים מה-4S, הזולה ביותר עד כה
הרביעית במשפחה: איך שהזמן רץ. זו כבר גרסה רביעית לדגם החשמלי הראשון של פורשה וכצפוי, בגרסה זו תהיה הנעה אחורית ולא כפולה. היא נחשפה לפני כחצי שנה עבור השוק הסיני בלבד, אבל כעת תשווק באירופה ובישראל. פורשה מציינת כי במהלך 2020 נמכרו 20 אלף יחידות בעולם.
כמו ה-4S כפולת ההנעה, גם גרסת הבסיס תוצע עם אפשרות בחירה בין שני מצברים: 79.2 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 431 ק"מ, 93.4 קוט"ש עם טווח של 484 ק"מ, בשני המקרים אלה כ-20 ק"מ יותר מה-4S. טעינה מהירה תתאפשר בהספק של 225DC לגרסת הבסיס, ו-270DC בבכירה. בשני המקרים ניתן למלא את הסוללה מ-5% ל-80% (כ-300 ק"מ טווח) בכ-22 דקות.
הנעה מאחור: הטייקן מוותרת על מנוע חשמלי קדמי אך שומרת על האחורי, ומשדכת לו תמסורת עם שני יחסי העברה שמטרתה בעיקר לשמור על יעילות אנרגטית על פני טווח מהירות רחב. ההספק עומד על 408 כ"ס למצברים הקטנים, 476 כ"ס לגדולים. למרות הבדלי התפוקה, הזינוק ל-100 קמ"ש זהה בשניהם ועומד על 5.4 שניות, בדרך ל-230 קמ"ש מרביים.
מה עוד כדאי לדעת: מבחינת מראה חיצוני ופנימי אין כמעט הבדל בינה לבין ה-4S. גם כאן יש לוח מחוונים דיגיטלי ("16.8) וצמד מסכים בקונסולה המרכזית - עליון ("10.9) לשליטה במערכת השמע וכיול מערכות שונות ותחתון ("8.4) לבקרת אקלים ותצוגת מצב סוללה.
מבחינת אבזור היא מוותרת על חלון שמש (בעינינו מבורך, שכן הוא אינו אטום) אבל שומרת על ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות ודלת תא מטען חשמלית. מערכות הבטיחות ללא שינוי: בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
כמו כן מוותרת הטייקן על מיתלי אוויר (אופציה, כ-20 אלף שקל), לטובת קפיצי סליל עם בולמי זעזועים אדפטיביים. החישוקים הקלים קטנים יותר ("19 לעומת "20) ומערכת הבלימה זהה: קאליפר עם שש בוכנות ודיסק 360 מ"מ מלפנים, ארבע בוכנות ו-358 מ"מ מאחור.
מה אנחנו חושבים: טייקן היא אחת המכוניות המרשימות ביותר בהן נהגנו לאחרונה, ומצליחה לשמר את ה-DNA הספורטיבי-דינמי של פורשה עם יחידת הנעה נקייה מזיהום. גרסת הבסיס החדשה תאפשר הגדלה משמעותית של קהל הלקוחות הודות לתג המחיר הנמוך משמעותית. וללא קשר לכך, היא עשויה להתגלות כגרסה "הנכונה" ביותר בהיצע.