סקודה-ישראל מתחילה היום (ד) לשווק את הקאמיק, רכב הפנאי הקטן ביותר בארסנל של החברה הצ'כית, כמחליף לייטי ששיווקו הופסק לפני כשנתיים. הוא יתמודד מול מתחרים עדכניים כמו ניסאן ג'וק, פיז'ו 2008 ורנו קפצ'ור שינחתו כאן בקרוב. תג-המחיר נע ב-125 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד 141 אלף שקל לגרסה הבכירה, והיבואנית צופה למסור כ-2,500 יחידות השנה.
הקאמיק מבוסס על פלטפורמת MQB-A0 המשותפת לרכבי הפנאי של המותגים האחרים בקונצרן השייכים אף הם לאותה קטגוריה, דוגמת סיאט ארונה ופולקסווגן T-קרוס. כמעט כרגיל בסקודה, הקאמיק מציע מידות גדולות מהם לאורך (ארוך ב-22 ס"מ מהפולקסווגן, ב-10 ס"מ מהסיאט) ולבסיס הגלגלים (10 ו-8.5 ס"מ בהתאמה), אם כי תא המטען קטן יותר (363 ליטר).
הוא יוצע עם שני מנועי טורבו-בנזין מוכרים של היצרנית – שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 115 כ"ס וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, שניהם צמודים לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. המנוע הקטן יזנק ל-100 קמ"ש ב-10 שניות בדרך ל-193 קמ"ש מרביים והגדול יסיים את המיאוץ הקלאסי ב-8.4 שניות בדרך ל-212 קמ"ש.
שני המנועים יוצעו בשתי רמות גימור. אמבישן הבסיסית (125 אלף שקל ל-1.0 ליטר ו-131 אלף שקל ל-1.5 ליטר) עם מסך מגע בגודל "8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני חניה אחוריים וחישוקי "16 קלים. אבזור הבטיחות כולל תשע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים.
גרסת סטייל הבכירה (135 אלף שקל למנוע הקטן ו-141 אלף שקל לגדול) כוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) עם תצוגת נתונים משתנה, "מפתח חכם", משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, מנופי שליטה על תיבת ההילוכים מאחורי ההגה, "תאורת אווירה" לפי בחירה, ריפודי מושב דו-גוניים וחישוקי "17 קלים.