סיאט חושפת קדימון נוסף ללאון חדשה, דור רביעי למשפחתית הקומפקטית שהוצגה לראשונה בסוף שנות התשעים ונמכרה מאז ביותר מ-2 מיליון יחידות. הדגם העדכני ינחת בישראל בסוף השנה ויתמודד כאן מול יונדאי i30, מאזדה 3 ופורד פוקוס הצפויה לעשות עליה בקרוב.
כמקובל, התמונות שפרסמה היצרנית מהוות הצצה חלקית בלבד למראה החדש והעדכני של המותג, שנראה לראשונה ברכב הפנאי הגדול טראקו. מלפנים יש יחידות תאורת לד בעיצוב משולש בעוד האחוריות נמתחות לכל רוחב דלת תא המטען. צפויה גם תאורת גישה - באמצעות תאורה במראות הצד המכוונת לשטח הסמוך לדלת עם הכיתוב Hola! ("שלום" בספרדית).
תמונות ריגול של המכונית שפורסמו ברשת חושפת כי קורה C מודגשת ורחבה ומשתפלת בחדות לאחור, מסייעת בכך ליצירת פרופיל דמוי-קופה. כבעבר, הלאון תוצע בגרסת חמש דלתות האצ'בק וסטיישן, אך לא בתצורת שלוש דלתות שהביקוש לה קטן בשנים האחרונות. כבסיס תשמש פלטפורמת MQB עדכנית, וסיאט מבטיחה גידול בכל מימד במטרה לשפר את מרחב המחיה לנוסעים.
עיצוב הפנים דומה לזה של הגולף העדכנית (דור 8) המהווה לה בסיס, עם לוח מחוונים דיגיטאלי המאפשר תצוגה משתנה, מסך מגע גדול המופנה בזווית לכיוון הנהג ומתג המחליף את בורר ההילוכים המסורתי בגרסאות האוטומטיות. יש גלגל הגה חדש בעל שלוש צלעות שטוח בחלקו התחתון ותאורת האווירה עוטפת את הקונסולה.
יחידות ההנעה צפויות להיות המוכרות של פולקסווגן, בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר לצד דיזל בנפח 1.6 ליטר. השידוך יהיה לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים כפולת-מצמד.
גרסאות הבנזין אוטומטיות הרלוונטיות לשוק הישראלי יצוידו במערכת היברידית קלה (48V) עם אגירת אנרגיה בעת האטה והחזרתה לצורך האצה. היא אמורה לאפשר צמצום של כ-10% בצריכת הדלק ופליטת המזהמים, ומאפשרת האצה חלקה יותר בתחילת נסיעה.
בנוסף תוצע לראשונה בדגם גם גרסה היברידית-נטענת, שבדומה לגולף GTE משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר ומנוע חשמלי ותיבה כפולת-מצמד עם שישה יחסים. המצברים בקיבולת 13 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-60 ק"מ.
פורסם לראשונה: 17:21, 14.01.20