כפי שנחשף ב-ynet, טסלה החלה להפעיל היום (ג') את עמדת הטעינה המהירה הראשונה שלה בישראל, בחניון קניון עזריאלי בתל אביב. מחיר הטעינה נמוך יחסית למרבית המתחרות המקומיות אך הוא אינו הזול ביותר ויקר מהמחיר שגובה החברה ברשת הסופרצ'ארג'רס שלה באירופה ובארה"ב.
1 צפייה בגלריה
עמדת הטעינה הראשונה של טסלה בישראל. לא יקר, יש זול יותר
עמדת הטעינה הראשונה של טסלה בישראל. לא יקר, יש זול יותר
עמדת הטעינה הראשונה של טסלה בישראל. לא יקר, יש זול יותר
(אודי עציון)
מחיר קילוואט שעה בעמדת טסלה ישראל עומד על שקל, בזמן שבארה"ב גובה החברה בממוצע 28 סנט לקוט"ש (94 אגורות) ובאירופה היא מפעילה שני תעריפים, כדי לעודד נהגים להימנע מטעינות ארוכות שתופסות את העמדה: 17 יורוסנט עד ל-60 קוט"ש (65 אגורות) ו-34 יורוסנט (1.3 שקלים) לטעינות בהיקף גדול יותר. זאת משום שאחרי טעינת 80% מהסוללה, קצב הטעינה מואט.
יצוין כי בניגוד למחירי הבנזין והסולר הגבוהים בישראל, הנובעים ממיסוי גבוה בשיעור של כ-65%, מחיר החשמל אינו ממוסה. המשמעות היא כי טסלה תגבה בדיוק כפליים מהמחיר שגובה חברת החשמל, כ-50 אגורות לקוט"ש.
טסלה תציע לנהגיה טעינה מהירה מהמקובל בארץ, עם עמדות אולטרה מהירות בהספק 250 קוט"ש, מהירות משאר עמדות חברות הטעינה המקומיות, רובן בהספק 50 קוט"ש ומיעוטן עמדות אולטרה מהירות בהספק 175 קוט"ש.
כאשר השיקה טסלה את המכירות באירופה ב-2017, הציעה החברה האמריקאית בתחילה טעינה החינם ללקוחותיה. בישראל בוחרת החברה לגבות תשלום מהרגע הראשון, אם כי נמוך יחסית למחירי השוק. יש לציין כי עמדות טסלה יהיו פתוחות, כמו בחו"ל, רק לבעלי מכוניות מתוצרת החברה. זאת למרות שטכנית הן מסוגלות לטעון את רוב החשמליות בשוק, בהיותן בתקן CCS.
מחירי הטעינה בחברות השונות
  • ג'ינרג'י גובה 75 אגורות לקוט"ש
  • סונול-EVI גובה 2.3 שקל לקוט"ש
  • חברת EV-EDGE גובה בעמדות טעינה מהירה 1.39-2.1 שקל לקוט"ש+2.5-2 שקל להתחברות
  • אפקון גובה 2 שקל לקוט"ש בעמדות ה-DC שלה
יש להזכיר כי ג'ינרג'י, החברה הזולה מכולן, מפעילה כמו מתחרותיה תוכניות מוזלות לקבוצות לקוחות ספציפיות, כאשר ללקוחות לובינסקי (החשמליות של MG, פיז'ו, סיטרואן ואופל) נהנים בעמדות שלה מ-15 דקות ראשונות של טעינה ללא תשלום.
במתחם בעזריאלי, שהקימה עבורה ג'ינרג'י, יש שש עמדות טעינה מהירה של טסלה, לעומת אחת בלבד בכל מתחם של החברות המקומיות. בהמשך השנה תחנוך טסלה מתחמי טעינה גם בחיפה, באר שבע ואילת, וכפי שנחשף ב-ynet, תקים בהמשך שתי עמדות נוספות, ככל הנראה במצפה רמון ובאזור הכנרת. גם החברות האחרות נערכות להוספת עמדות, ולהחלפת הקיימות לכאלה שיכולות לתמוך בטעינה של שתי מכוניות בו-זמנית.
בחודשים האחרונים, עם הגידול במספר החשמליות שנוסעות בארץ (יותר מ-3,000 כרגע), מורגש עומס בעמדות הטעינה. ל-ynet נודע כי העומס מוביל אפילו לביטויי אלימות ראשונים, עם מקרים שבהם בעלי חשמליות הגיעו לעמדה שבה כבר נטענת מכונית אחרת ובעליה לא נכח במקום, ועצרו את טעינתה באמצע באמצעות כפתור החירום.