לאחר איחור בהשקה הישראלית ובמסירת מכוניות לחלק מהמזמינים, נראה שטסלה ישראל תצליח לעמוד בהבטחתה לחנוך בארץ אתרים ראשונים ברשת עמדות הטעינה המהירה שלה עוד לפני סוף החודש.
2 צפייה בגלריה
עמדות טעינה מהירה של טסלה בעזריאלי
עמדות טעינה מהירה של טסלה בעזריאלי
עמדות טעינה מהירה של טסלה בעזריאלי
(אודי עציון)
בחניון של מרכז עזריאלי בתל אביב הוצבו היום ארבע עמדות טעינה מהירה ראשונות - סופרצ'רג'רס - הנושאות את לוגו החברה, לצד ארון חשמל גדול שנועד לשרת אותן. במקום נראות עבודות הכנה להתקנת שתי עמדות נוספות. ל-ynet נודע כי את התקנת העמדות מבצעת עבור טסלה חברת ג'ינרג'י, המפעילה בעצמה את אחת מרשתות הטעינה הגדולות בארץ, בזמן שאת התקנת העמדות של טסלה בבתי הלקוחות מבצעת חברת אפקון.
2 צפייה בגלריה
עמדות הטעינה המהירה - כמה במקביל
עמדות הטעינה המהירה - כמה במקביל
עמדות הטעינה המהירה - כמה במקביל
(אודי עציון)
בישראל יש כבר עמדות טעינה מהירה של אפקון, סונול-EVI, ג'ינרג'י, EV-EDGE וגרינספוט בכ-40 אתרים ברחבי הארץ. אולם הרשת של טסלה תיבדל מהרשתות הקיימות בכך שבכל אתר יוקמו מספר עמדות שיאפשרו לכמה מכוניות לטעון במקביל, בניגוד לעמדה בודדת בשאר האתרים, ובכך שהיא תהיה פתוחה רק לבעלי מכוניות טסלה. למרות שהרשת עושה שימוש בתקן CCS, שבו משתמשות רוב החשמליות הנמכרות כאן. בישראל יש מספר מצומצם של אתרים שיש בהם קיבולת חשמל מספיקה כדי לתמוך בפעולה של כמה עמדות במקביל.
טסלה מבטיחה באתר שלה כי האתרים בתל אביב ובחיפה יתחילו לפעול עוד ברבעון הראשון השנה, וכי האתרים בבאר שבע ובאילת יתחילו לפעול ברבעון השני של 2021.
מכירת חשמל לבעלי טסלה היא אחד ממקורות ההכנסה של החברה, המקימה רשת טעינה מקומית בכל מדינה שבה היא מתחילה לפעול. טסלה גם מייצרת בעצמה את עמדות הטעינה, ומאז שהחלה בהצבת הרשת ב-2012, היא הקימה כבר יותר מ-23 אלף עמדות כאלה ביותר מ-2,500 אתרים.