בקצרה:
  • ה-EV6 הוא רכב חשמלי ייעודי ראשון של קיה
  • יבוסס על פלטפורמת האיוניק 5, אבל יהיה גדול ממנו
  • חשיפה מלאה בסוף החודש, נחיתה בישראל בסוף השנה
חשמלי ייעודי ראשון: קיה משווקת כיום בעולם שני דגמים חשמליים, נירו EV וסול EV, אבל במקרה של שניהם מדובר בפלטפורמה קיימת שהוסבה לצורך יחידת הנעה נקייה מזיהום. ה-EV6 שונה מהם בכך שהוא ראשון להתבסס על פלטפורמת E-GMP (ר"ת Electric-Global Modular Platform) עליה נשען גם יונדאי איוניק 5, האח לקונצרן. בעתיד היא תשמש דגמים חשמליים נוספים של היצרניות הקוריאניות, לרבות חטיבת היוקרה ג'נסיס.
השימוש בפלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי מאפשר חירות גדולה יותר מבחינה עיצובית ולא פחות חשוב, שילוב פיזי יעיל יותר של יחידת ההנעה והמצברים ברכב. זאת על מנת לייצר מרחב מחייה מיטבי ואיכות נסיעה (נוחות והתנהגות) גבוהה מפלטפורמה "מוסבת". ה-EV6 יהיה דגם חשמלי ראשון מתוך שבעה אותם מתכננת היצרנית להציג עד שנת 2027.
פנאי כמו קופה: קיה מפרסמת בינתיים רק תמונות חיצוניות של הרכב, עם יחידות תאורה מקוריות, שימוש במוטיבים של רכבי פנאי כמו פסי הגנה שחורים סביב למרכב וחלק אחורי מעניין במראה דמוי-קופה. ידיות פתיחת דלתות נשלפות אמורות לצמצם את מקדם הגרר. סביבת הנהג כוללת הגה שתי צלעות חדש, דומה לזה המוכר מג'נסיס, עם בורר מצב נסיעה (לפנים-אחור-חניה) בעיצוב חוגה ושני מסכי ענק צמודים זה לזה - האחד משמש לוח מחוונים, השני כמסך מגע.
חשמל מהיר: קיה לא מפרסמת בינתיים נתונים טכניים על המכונית, אבל מערכת ההנעה צפויה להיות דומה לגרסה הבכירה של האיוניק 5. עם מצברי 78 קוט"ש, מנוע חשמלי אחורי (217 כ"ס) או מנוע נוסף מלפנים (306 כ"ס בסך הכל) המאפשר הנעה כפולה וזינוק ל-100 קמ"ש בתוך כ-5 שניות. טווח נסיעה יעמוד על כ-480 ק"מ בעוד שמערכת חשמל מתקדמת במתח 800V תאפשר טעינת מצברים אולטרה-מהירה (350KW) של 80% בתוך 18 דקות בלבד, או 100 ק"מ "אנרגיה" בתוך חמש דקות.
מה אנחנו חושבים: 2021 מסתמנת כשנה שבא יושקו כאן מספר שיא של דגמים חשמליים מיצרניות מוכרות ומבוססות היטב, וגם מותגים סינים צעירים שאיש לא שמע את שמם עד עתה. יונדאי וקיה הם המותגים שנחשבים כבר שנים למובילי מכירות בשוק הרכב, וכדי לשמור על מעמדם דרושה להם נוכחות משמעותית בזירה החשמלית, ממנה נעדרו עד כה.
האיוניק 5 נראית כמו מכונית חשמלית איכותית, ולמרות שעוד לא נחשף מידע מלא אודותיה, נראה שגם ה-EV6 תהיה כזו. אם אכן שתיהן ינחתו כאן בסוף השנה, תהיה זו דריסת רגל חשוב ומשמעותית עבור היבואניות. אם לא זה עשוי להציב אותם בנחיתות.