• גרסת קצה ספורטיבית לפולקסווגן גולף GTI החדשה נחשפה ומכונה קלאב-ספורט
  • עם 300 כ"ס (55 כ"ס יותר מהרגילה) ויחסי העברה קצרים יותר בתיבת ההילוכים
  • חובבי הגה בישראל לא יזכו לנהוג בה - היבואנית כן תשווק את ה-GTI הרגילה
תן לי כוח: מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש של פולקסווגן (EA888) שמוצב בחרטומם של דגמים רבים בקונצרן, מפיק כאן 300 כ"ס (55 כ"ס יותר מה-GTI הרגילה). תמהיל השיפור כולל מגדש ומצנן ביניים גדולים יותר ומערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה יותר (המחייבת אוקטן 98). הוא מחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד עם יחסי העברה קצרים יותר מהדגם הרגיל, ובשונה ממנו אינו משווק עם תיבת שישה הילוכים ידנית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך "פחות מ-6 שניות", לעומת 6.3 שניות ב-GTI הרגילה.
13 שניות בנורבורגרינג: זה הזמן שתקצץ הקלאב-ספורט מזמן ההקפה של ה-GTI הרגילה, כך אומר בני לוכיטר, נהג המרוצים של פולקסווגן ומי שחתום על קביעת שיא ההקפה בנורבורגרינג עם הקלאב-ספורט S ב-2016. שינויי גיאומטריה במתלה הקדמי ובזרועות המתלה האחורי, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרו-מכאני, בלמים קדמיים גדולים יותר וצמיגי מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2 דביקים ידאגו לכך בין היתר.
כדאי להכניס לפרופורציה את הטענות. לאחרונה גילינו כי פורשה פנמרה קיצצה זמן זהה (13 שניות) רק הודות להחלפת הצמיגים לקאפ 2 האמורים. אז היכן כל שינויי המתלים, בלמים ותוספות הכוח המשמעותית? כפי שזה נראה כרגע, פולקסווגן לא מתכוננת להציג יורשת לקלאב-ספורט S הקיצונית עוד יותר.
מה עוד שווה לדעת עליה: בולמי זעזועים אדפטיביים יוצעו כציוד תקני, בין היתר לטובת נוחות נסיעה בשימוש יומיומי. להגה כיול שונה ולדברי נהג המרוצים של פולקסווגן הוא מדויק ובעל משוב טוב יותר מזה בו צוידה הקלאב-ספורט S. בבורר הנהיגה יש כעת גם מצב "ספיישל" המתאים את המערכות השונות (מנוע, תיבת הילוכים, דיפרנציאל, בולמי הזעזועים) למסלול הנורבורגרינג.
מבחינה עיצובית נבדלת הקלאב-ספורט בפגושים אגרסיביים יותר, מלפנים ללא יחידות תאורה עגולות לטובת פתחי קירור המנוע. מאחור עם מסיט אוויר תחתי וספוילר גדול בחלק העליון.
מה אנחנו חושבים: כמעט כל דורות פולקסווגן גולף GTI היו מהטובים ובעיקר "נכונים" בקטגוריה שנולדה כדי לענות על הצורך ברכב משפחתית לשימוש יומיומי עבור חובב ההגה שביקש גם ביצועים במחיר סביר. יותר מ-2.3 מיליון יחידות שיוצרו עד היום מאז שנות ה-70 מוכיחות זאת. בעוד ה-GTI הרגילה הפכה לסוג של קונצנזוס ונוהגים בה רבים (תופתעו לדעת כמה) מאלה המבקשים לרכוש את "הגולף הכי יקרה שיש לכם", הקלאב-ספורט תמיד הייתה הדבר האמיתי. חבל שלא נוכל - כמו בעבר - ליהנות ממנה כאן בארץ.