פולקסווגן מציגה גולף GTI חדשה, דור שמיני למייסדת קטגוריות המשפחתיות חמות הצפויה להגיע ארצה בעוד כשנה. גרסת TCR חזקה וקרבית יותר לצד R כפולת-הנעה, יושקו באירופה בהמשך השנה.
למרות שהיא שומרת כמקובל על קווי המתאר של גולף הרגילה, ה-GTI מציגה בכל זאת פגושים שונים עם יחידות תאורת לד מקוריות מלפנים , צמד פתחי מפלט מאחור וחישוקי "17-"19 שונים. גם תא הנוסעים אינו שונה באופן ניכר, עם לוח מחוונים דיגיטאלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("10) וריפוד משובץ למושבים בעלי תמיכה משופרת, כהומאז' ל-GTI הראשונה.
יחידת ההנעה נותרה 2.0 ליטר מוגדש המוכר של פולקסווגן (EA888) עם 245 כ"ס, 15 כ"ס יותר מה-GTI היוצאת ונתון זהה לגרסת פרפורמנס הקודמת. הוא משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד אך בשונה מקופרה לאון החולקת עמה פלטפורמה ומכלולים, כאן תהיה אפשרות בחירה בתיבת שישה הילוכים ידנית.
ה-GTI תצויד במיתלים שונים המנמיכים את המרכב ב-1.5 ס"מ וצמיגי ברידג'סטון פוטנזה S005 דביקים. יש גם מחשב ניהול חדש המעבד בין היתר נתונים לטובת התאמת בולמי זעזועים אדפטיבים ומערכת XDS המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל-החלקה על-ידי מערכת הבלמים.