• האמר חוזר, עם מאפייני מראה מוכרים אבל כרכב כביש-שטח חשמלי
  • בתכנית שני דגמים עיקריים, טנדר גדול ו-SUV מרווח
  • השקה תיערך בעוד שבועות ספורים, תחילת ייצור בסתיו 2021
איזה מידע חדש יש לנו: כבר בחשיפת תכניות GMC להאמר בתחילת השנה, נחשף החרטום. ברור היה ש-GM לא תפספס הזדמנות שיווקית קורצת ותעניק להאמר החדש מאפייני מראה של הרכב המיתולוגי. כעת ברור שזה יהיה (הרבה) יותר מזה. בזמן שגרסת המרכב הסגור מזכירה מאוד את ה-H3 או H2, הטנדר מזכיר את ה-H2 SUT הגדול, למעשה טנדר על-בסיס רכב שטח, עם משטח הטענה צנוע יחסית. אם היחסים בין הצלליות בווידאו המצורף (ממנו נלקחו התמונות) נשמרו, הרי שה"טנדר" יהיה ארוך יותר - הן בבסיס הגלגלים והן במרכב.
3 צפייה בגלריה
מזכיר בצללית את ההאמר הישן, זהו החדש
מזכיר בצללית את ההאמר הישן, זהו החדש
מזכיר בצללית את ההאמר הישן, זהו החדש
(GMC, מתוך יוטיוב)
וזה לא הכל: לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית המקורבת ליצרנית, GMC תציע מספר גרסאות סוללות לפי גדלים שונים (ובהתאם טווחים והספקים), ניתן יהיה להזמין את הרכב עם אפשרות להסרת הגג, הוא יכלול את מערכת סופר-קרוז לנהיגה חצי-אוטונומית ברמה 2.5, לצד מספר מצבי נהיגה קבועים מראש ובהם: "אדרנלין" שיהיה ללא ספק החזק והפראי מכולם, ומצב "תנועת צד" שאינו ברור עדיין, כנראה עם היגוי גם לגלגלים האחוריים ואפשרות הפנייה בניגוד לקדמיים.
3 צפייה בגלריה
ויהיה גם טנדר
ויהיה גם טנדר
ויהיה גם טנדר
(GMC, מתוך יוטיוב)
תזכורת נתונים: לפי היצרנית, שלושה מנועים חשמליים בהאמר החדש ישחררו בגרסה החזקה מכולן כ-1,000 (אלף!) כ"ס, עם נתון מומנט עצום אף הוא של 115 קג"מ וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3 שניות בלבד. יהיו גרסאות חלשות וזולות יותר עם שני מנועים או עם אחד בלבד. עוד מבטיחים האמריקאים יכולת כביש ושטח יוצאות דופן. אגב, ההאמר לא יהיה לבד, גם אם יהיה ראשון. יש מספר מתחרים חזקים בדרך מבית פורד, ריביאן, טסלה וכנראה גם אחרים. אגב, על הבסיס בו ישתמש ההאמר צפוי גם דגם יוקרתי מאוד מבית קאדילק וכנראה גם שברולט.
3 צפייה בגלריה
(GMC, מתוך יוטיוב)
מה אנחנו חושבים: כמו כל יצרניות הטנדרים, גם ב-GM מבינים שהם חייבים לחשמל. הבחירה בהחייאת מותג האמר, ללא קשר להשקת טנדרים חשמליים סטנדרטיים, היא הברקה. המותג שנתפס בערוב ימיו כאנטי-סוציאלי, מזהם וברוטאלי מכדי לקחת חלק בתמונת הכביש הציבורי, יחזור כרכב נקי לחלוטין תוך תקווה שיגרור עמו רק את הצדדים החיוביים של המותג ההיסטורי. והיו לא מעט כאלה, בעיקר בגוון פטריוטי החשוב כל-כך לרוכשי טנדרים בארה"ב. יתכן בהחלט שהשקה מוקדמת תעניק לו זינוק ראשוני כמעט נקי מתחרות, ואז הוא צפוי להפוך ללהיט ענק. אם יתעכבו שם, זה בכלל לא בטוח.