מרצדס חושפת תמונות ופרטים ראשונים על מתיחת פנים ל-E קלאס (דור חמישי), שתתמודד מול מתחרות בקטגוריה, כמו אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ו-וולוו S90. לישראל היא צפויה להגיע בסוף 2020 או בתחילת 2021.
למרות מדבקות הסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, ניתן להבחין כי הגרסה העדכנית מצוידת ביחידות תאורה קדמיות צרות יותר וסבכה שונה - עם אפשרות בחירה בין שלושה גימורים בהתאם לגרסה – המקנות לה מראה דינמי מקודמתה. עיצוב הפנים נותר דומה, עם צמד מסכים המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע בגודל "10.25 בגרסאות הבסיס או "12.3 בגרסאות הבכירות.
שדרוג נוסף הוא למערכות הבטיחות, הכוללות כעת תקשורת בין רכב לתשתיות (V-to-X), לרבות יכולת זיהוי פקקי תנועה או תנועה איטית הנמצאת מחוץ לשדה הראיה של הנהג, והתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט האדפטיבית.
מערכת שמירה על נתיב יכולה לסייע לנהג בהיגוי לצורך תמרון חמיקה ממכשול, בלימה אוטונומית גם בפניה לכביש מהיר, והתראה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי, לרבות אפשרות לזיהוי רוכב אופניים.
ה-E קלאס תוצע עם שני מנועי טורבו-בנזין חדשים, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (מכונה M254) המחליף את היחידה הקודמת בתצורה ונפח זהים (M274), ושישה צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטר (M256) המחליף את ה-V6 בדגם היוצא (M276).
שני המנועים מקבלים ציפוי מופחת חיכוך לצילינדרים ומערכת היברידית קלה (V48) המאפשרת ויתור על רצועת מנוע להפעלת מערכות שונות (מדחס מזגן, משאבת מים ואלטרנטור), וכוללת גם מנוע עזר חשמלי (22 כ"ס) המשמש גם כמתנע למנוע הבנזין.
המנוע הקטן מפיק 268 כ"ס והגדול 362 כ"ס, בשידוך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית ב-2.0 ליטר וכפולה קבועה ב-3.0 ליטר. כבעבר, יוצעו גם גרסאות היברידיות נטענות, על בסיס מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם מצברי 13.5 קוט"ש, המאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-50 ק"מ.
השוק הסיני בו משווקת גרסת בסיס גלגלים ארוך ל-E קלאס יזכה למערכת מצברים גדולה יותר מה-GLE בקיבולת 32.1 קוט"ש המאפשרת כ-100 ק"מ בכוח החשמל.
פורסם לראשונה: 06:29, 23.01.20