בקצרה:
  • סקיוול ET5 הוא רכב פנאי חשמלי סיני
  • גדול, עשיר באבזור ועם טווח נאה
  • ישווק עוד השנה, המחיר עדיין לא ברור
4 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: מוטי טל)
נעים מאוד: הכירו את סקיוול (Skywell), מותג סיני נוסף ולא מוכר שיתחיל לשווק כאן מכוניות חשמליות בקרוב מאוד. החברה הצעירה מנאנג'ינג שבמזרח המדינה (כ-300 ק"מ משנחאי) החלה את דרכה כיצרנית אוטובוסים, ואנים ומשאיות, וכעת מתרחבת.
ה-ET5 הוא רכב נוסעים ראשון ואליו צפויים להצטרף חמישה דגמים נוספים עד 2024, לרבות סדאן משפחתית ומיניוואן. הוא ישווק כאן בתחילה על פי תקינה מוגבלת ל-400 יחידות בשנה, כשבעתיד תתבצע לדגמי היצרנית תקינה אירופית אשר תאפשר שיווק נרחב יותר.
את המותג תייבא לישראל קבוצת כדורי הפועלת בתחום הרכב לרבות שירותי ליסינג, מכירת רכב חדש ומשומש וייבוא מקביל של חלפים לרכב. אולם תצוגה למותג ייפתח בתל אביב או הרצליה לקראת סוף השנה, עם תחילת השיווק הרשמי.
4 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: מוטי טל)
על הגובה: כדגם ביכורים בחרה החברה - איך לא - ברכב פנאי. בהשוואה לטויוטה ראב4 למשל הוא ארוך ב-10 ס"מ (470 ס"מ), רחב ב-5.5 ס"מ (191 ס"מ) וגבוה בסנטימטר (169.5 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-11 ס"מ (280 ס"מ) מרכב הפנאי היפני, עם רצפה שטוחה המבטיחה מרחב מחיה נדיב ליושבים, בעוד לתא המטען נפח קטן בכ-100 ליטר (467 ליטר).
העיצוב החיצוני שגרתי יחסית ואינו זועק "חשמל" כמו איוויס U5 למשל, מתחרה ישיר אפשרי לו. בתא הנוסעים יש לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ענק ("12.8) תאורת אווירה משתנה ורשימת אבזור עשירה לרבות ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום וקירור למושבים הקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש שלדברי היצרנית הוא הגדול בקטגוריה.
4 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: מוטי טל)
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית. בסין הוא מציע גם אפשרות לנהיגה בשלט רחוק לצורך "שליפתו" מחניה צפופה, אך זו אינה מאושרת לשימוש בישראל על ידי משרד התחבורה.
מצברי 72 קוט"ש אמורים לאפשר טווח נסיעה של כ-400 ק"מ, עם אפשרות לטעינה מהירה (145DC) דרך שקע CCS שאמורה לאפשר מילוי ל-80% בכחצי שעה. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. נתוני ביצועים, מהירות מרבית וצריכת אנרגיה - טרם פורסמו.
4 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: מוטי טל)
מה אנחנו חושבים: מסתמן כי מספר שיא של מכוניות חשמליות מתוצרת הרפובליקה העממית יעשו השנה עלייה ארצה. אל MG המיוצגת על ידי לובינסקי, GAC של יוניון מוטורס, איוויס של בליליוס ומקסוס של צ'יינה מוטורס, יצטרפו בקרוב גם סרס של טלקאר וג'ילי שתיוצג על ידי יוניון מוטורס. ובהתאם, יתכן כי ניצנים ראשונים אלה יביאו לשינויים משמעותיים במפת שוק הרכב הקיימת, ממש כמו נחיתת סובארו כאן בשנות ה-80 או יונדאי עשור לאחר מכן.
מה עם העולה החדש הזה? עושה רושם שה-ET5 שייך לקטגוריה גדלה במהירות של דגמים סינים באיכות גבוהה משמעותית מזו לה הורגלנו בעשור הקודם. עכשיו רק נותר לנהוג בו ולראות אם כך גם במקרה זה.