סקודה חושפת את שמו של רכב פנאי חשמלי חדש: אניאק (Enyaq), שיתבסס על פולקסווגן ID3. זאת כחלק מתוכנית החברה להרחבת היצע הדגמים בעלי יחידות משולבות חשמל, כך שעד שנת 2025 רבע מכלל הדגמים יהיו היברידיים או חשמליים. השקה רשמית צפויה לסוף השנה, והוא עשוי להגיע לישראל ב-2021.
לדברי סקודה, מקור השם הוא במילה Enya, שבשפה האירית משמעותה "מקור החיים". האות E מסמלת גם חשמל. סקודה הוסיפה Q לסיומת שם הדגם, האות האחרונה בכל רכבי הפנאי העדכניים של המותג – קאמיק, קארוק וקודיאק, בהתאם למיצוב בקטגוריית רכבי הפנאי הפופולרית.
את העיצוב הראשוני, שהוצג כקונספט, ראינו כבר בויז'ן iV משנגחאי 2017. למרות זאת, ניתן לשער שמראה גרסת הייצור הסדרתי יהיה שגרתי יותר מהקונספט המרהיב, בעל מראה דמוי קופה ודלתות אחוריות הנפתחות בזווית הפוכה לקדמיות. עוד מציינת היצרנית כי האניאק יתבסס על פלטפורמת MEB הייעודית של הקונצרן לרכבים חשמליים, המשמשת גם בסיס לפולקסווגן ID3 שכבר משווקת באירופה, ולסיאט אל-בורן שהוצג בנתיים כקונספט בדרך לייצור סדרתי.
בדומה להם, האניאק יצוייד במנוע חשמלי אחורי בהספק של 150 כ"ס בגרסת הבסיס, או 204 כ"ס בגרסאות הבכירות. גם היצע המצברים צפוי להיות דומה - 45, 58 או 77 קוט"ש, המאפשרים טווח נסיעה של 330, 420 ו-550 ק"מ בהתאמה.