• רכב הפנאי הנמכר ביותר יושק כאן בעוד שבועיים
  • עם מנועי בנזין, היברידי, היברידי נטען ואפילו דיזל
  • המחיר צפוי להתחיל ב-170 אלף שקלים
רב מכר קוריאני: הספורטאז' הוא אחד מרכבי המכר של קיה בישראל. מאז נחת כאן בגרסת 1.6 אורבן (דור 3) הוא הפך למלך המכירות של הקטגוריה, תואר בו הוא מחזיק שש שנים ברציפות. ב-2016, עם השקת הדור הרביעי, עשה היסטוריה ותפס את המקום הראשון במצעד המכירות הכללי, רכב פנאי ראשון - ובינתיים גם יחיד - לעשות זאת. מאז הוצג לראשונה בתחילת שנות ה-90 יוצרו יותר מ-5.5 מיליון יחידות, כ-80 אלף מתוכן הגיעו לישראל.
הכוכב הבא: ספורטאז' החדש, למעשה אח כמעט-תאום ליונדאי טוסון שהושק בארץ כמעט לפני שנה, לא ישווק עוד עם מנועי בנזין אטמוספריים מיושנים. ההיצע יכלול (מעט במפתיע) גם מנוע טורבו דיזל שסובל בעולם המערבי מצניחה במכירות (1.6 ליטר, 136 כ"ס) או בנזין (מוגדש, 180 כ"ס) עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית.
תהיה גם גרסה היבירידית המשלבת בין מנוע הבנזין המוגדש למנוע חשמל ומייצרת הספק מרשים של 230 כ"ס. מרשימה עוד יותר היא ההיברידית-נטענת עם מנוע חשמלי חזק יותר (91 כ"ס לעומת 60 כ"ס) ו-265 כ"ס בסך הכל. שתיהן עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית בהיברידית, כפולה-קבועה בנטענת. לזו האחרונה מצברי 13.8 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 70 ק"מ.
4 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
חמישה דורות בשושלת
יותר גדול, יותר מאובזר: בהשוואה לספורטאז' היוצא, החדש ארוך ב-3 ס"מ (451.5 ס"מ) עם תוספת של סנטימטר לבסיס הגלגלים ולרוחב (268 ו-186.5 ס"מ בהתאמה). תא המטען גדול בכ-100 ליטר (562 ליטר), אבל הגלגל החלופי זמני, לעומת מלא בעבר.
ולמראה. הספורטאז' החדש מודרני ודינמי מהרכב המוחלף, מיישר קו עוד יותר מבעבר עם אחיו, יונדאי טוסון. כמו זה האחרון, יחידות תאורה מקוריות בחזית משולבות בסבכה גדולה, בעוד פנסים אחוריים מתוחים לרוחב דלת תא המטען ליצירת אשליית רוחב.
אבל השיפור המשמעותי מתבטא בסביבת הנהג החדשה, עם מסך מגע המופנה בזווית כלפי הנהג ולוח מחוונים דיגיטלי ("12.3 כל אחד). ההגה חדש, בורר ההילוכים הפך לחוגה ומפנה בכך מקום לתאי אחסון גדולים. גרסאות מבכירות יצוידו במערכת מצלמות היקפיות המאפשרות הקרנת הפינה האחורית של הרכב על גבי לוח המחוונים בזמן הפעלת האיתות.
בעוד הדור הקודם היה דגם ראשון בליבת שוק הרכב המקומי שצויד במערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות, החדש יוצע עם מערכות בטיחות מקיפות עוד יותר. למשל בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור, שמירה על נתיב (תיקון בעבר), התרעת שטח מת אקטיבית (כולל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי) ועל שכחת ילדים.
מה אנחנו חושבים: כמו יונדאי טוסון לפניו, גם הספורטאז' החדש מציג קפיצת מדרגה מכל בחינה. עם הופעה מרשימה יותר, סביבת נהג מודרנית, היצע מערכות בטיחות מאוד מתקדם ובעיקר, סוף סוף מנועים מודרניים במקום היחידות הוותיקות. האם הוא יכול להדיח את אחיו הקוריאני - יונדאי טוסון – מתואר הטוב בקטגוריה? נדע רק אחרי מבחן השוואתי. האם הוא יכול לשחזר את הישגי קודמיו בשושלת ולהפוך ללהיט מכירות? שוק הרכב כיום מורכב הרבה יותר, עם הדהירה לחשמל, מחירי דלק מאמירים והיצע עצום של דגמים שמציעים המון, תמורת מחיר הכניסה של קיה. יהיה מעניין.