בקצרה:
  • סוזוקי עידכנה את הקרוסאובר ומתחילה בשיווקו כאן
  • חבילת האבזור עשירה יותר, אך אין שינוי במנוע-גיר
  • תג המחיר מתחיל ב-140 אלף שקל, כמעט ללא שינוי
אותה גברת: ה-S-Cross שמכונה אצלנו קרוסאובר זכה להצלחה מרשימה בשוק המקומי, לאחר שנחת כאן לראשונה בסוף 2013. שילוב של מותג בעל תדמית אמינות ושמירת ערך גבוהה, יחד עם מכלולים מוכרים, מרכב מוגבה ותדמית של כאילו-שטח, קסמו לקהל הישראלי. אלא שמאז איבד מזוהרו, בעיקר בגלל מספר מתחרים מודרניים שגדל בהתמדה, בעוד הוא נותר כשהיה.
ועכשיו? סוזוקי אמנם מגדירה את הקרוסאובר "חדש", אבל בפועל הוא אינו כזה אלא הדגם המוכר עם שיפורים צנועים. אפילו הממדים זהים לגמרי - 430 ס"מ לאורך, 178.5 ס"מ לרוחב, 158.5 ס"מ לגובה, 260 ס"מ של בסיס גלגלים ותא מטען בנפח 430 ליטר. גם המנוע נותר ללא שינוי מאז העדכון האחרון שעבר - 1.4 ליטר מוגדש עם מערכת היברידית קלה (48V), הספק של 129 כ"ס.
הוא מחובר עדיין לתיבת שישה הילוכים אוטומטית עם הנעה קדמית (ב-140 אלף שקל) או כפולה (ב-152 אלף שקל). גם הביצועים זהים לדגם היוצא – זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות לגרסת ההנעה הקדמית, 10.2 שניות לכפולה.
שינוי אדרת: השינויים העיקריים אם כך הם עיצוביים, באופן שמחזק את מראה רכב הפנאי. יש יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, סבכה ופגוש שונים. בתא הנוסעים חסל סדר מסע מגע בהתקנה מקומית וכעת יש יחידה מקורית ("7 בגרסת הבסיס, "9 בבכירה) שמאפשרת סוף סוף צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto.
שדרוג משמעותי לא פחות הוא לאבזור הבטיחות, עם תוספת תיקון סטייה מנתיב והתרעת שטח מת, בנוסף לבלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בעבר. הגרסה הבכירה מוסיפה מצלמות היקפיות ודיפונים משולבי עור בתוספת של 9,000 שקל.
מה אנחנו חושבים: סוזוקי העבירה את הקרוסאובר שינוי צנוע אך חשוב - בעיקר בתחום הבטיחות. ועדיין, ההתמודדות מול מתחרים מודרניים כמו פיז'ו 2008, סקודה קאמיק ורנו קפצ'ור תהיה קשה - עד בלתי אפשרית - כבעבר. שכן מדובר בדגמים מתקדמים בהרבה. מצד שני, לקוחות סוזוקי ותיקים יקבלו כאן גרסה משופרת ללא עליית מחיר הנהוגה כיום בתעשיה בכל השקת דגם חדש. וזה לא מהלך זניח.