בקצרה:
  • למכונית הספורט של רנו יהיה מעתה יותר כוח
  • והיא נושאת גם הבטחה לשיפור היכולת הדינמית
  • עשויה להגיע לישראל אבל רק בסוף שנה הבאה
גאווה צרפתית: אלפין תהפוך בקרוב לחטיבת ביצועים חשמלית של רנו, כחלק מהאסטרטגיה אותה מוביל המנכ"ל החדש, לוקה דה מאו. עד אז היא מעדכנת את הדגם היחיד אותו היא משווקת - ה-A110. פרויקט נהדר ומבטיח בזמנו עליו חתום דווקא המנכ"ל הקודם, קרלוס גוהן, שהסתבך מאז באחת השערוריות הגדולות שידעה תעשיית הרכב.
פוליטיקה ארגונית בצד, הקופה שהוצגה בתערוכת ז'נבה 2017 כאלטרנטיבה צרפתית לפורשה קאיימן, הפכה במהרה לאחד מהדגמים הנחשקים ביותר בקרב חובבי רכב באירופה, תוך שהיא קוטפת אינספור תארים ושבחים במבחני דרכים, כולל מקום שני ומכובד בתחרות מכונית השנה באירופה.
מוסיפה פלפל: השינוי המשמעותי ביותר נועד לגרסת S, שתהיה יותר קיצונית מבעבר. מנוע 1.8 ליטר בנזין מוגדש המוכר מהמגאן RS מפיק כעת 300 כ"ס (8+) שעוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. תוספת הכוח כמעט זניחה אמנם אך ניהול מנוע שונה מביא לשיפור בביצועים - עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות (0.3 שניות פחות) בדרך ל-275 קמ"ש מרביים (25+ קמ"ש).
גרסה זו גם מקבלת כאופציה קיט אווירודינמי עם מסיט אוויר בפגוש הקדמי וספוילר גדול מאחור, שניהם מקרבון ועם כוח הצמדה של 60 ק"ג מלפנים ו-81 ק"ג מאחור במהירות המרבית. אופציה נוספת שתוצע בה הם צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2, דביקים יותר מהפיילוט ספורט 4S שמגיעים כציוד תקני.
מערך המיתלים נותר דומה ל-S היוצאת, עם קפיצים ובולמי זעזועים קשיחים ב-50% ומוטות מייצבים עבים יותר (קשיחים ב-100%) המנמיכים קלות את המרכב (בכחצי ס"מ) בהשוואה ל-A110 הרגילה, כמו גם בלמי ברמבו גדולים יותר (320 מ"מ מלפנים ומאחור).
אלפין תציע מעתה גם גרסת GT חדשה שמשלבת בין המנוע החזק ומערכת בלימה משודרגת מה-S עם מערך מיתלים זהה לגרסת הבסיס, כך שהיא צפויה להיות נוחה יותר בנסיעות יומיומיות.
קצת יותר מטון: ה-A110 עושה שימוש בפלטפורמת אלומיניום ייעודית עבורה ושומרת כך על משקל עצמי נמוך של 1,100 ק"ג, 250 ק"ג פחות מפורשה קאיימן. תצורת מנוע מרכזי מאפשרת חלוקת משקל כמו במכוניות-על אקזוטיות (56-44 לפנים-אחור). בנוסף יש לה מתלי עצמות עצה כפולות (מאלומיניום) מלפנים ומאחור. תא הנוסעים נותר ללא שינוי, למעט עדכון למסך המגע ("7) הצנוע. כבעבר יוצעו מושבי באקט בעלי תמיכה צידית משופרת ומשקל עצמי נמוך ב-13 ק"ג מהרגילים.
מה אנחנו חושבים: אלפין A110 שונה מאוד בקטגוריית מכוניות ספורט. שכן היא מוותרת על מירוץ חימוש לטובת תמרון מהיר והנאה מנהיגה טהורה. וכבר בגרסה הבסיסית בהיצע בה נהגנו בעבר, היא אחת המכוניות המהנות ביותר שיצא לנו לחוות. בגרסת S שעברה עדכון משמעותי היא עשויה להעלות את הרף הגבוה ממילא.
ומה לגבי שיווק מקומי? נזכיר כי ליבואנית הייתה כוונה כזו, אך כמו בלא מעט מקרים הנוגעים לדגמים נחשקים, זה לא קרה. שאלנו שוב ותתפלאו, אבל בכל זאת ניכרת אופטימיות זהירה. אם כך יקרה, זה לא יהיה לפני סוף 2022. במקרה זה נצא מגדרנו ונחזיק אצבעות.