• 90% מכירות רנו ב-2030 יהיו של מכוניות חשמליות
  • ה-5 וה-4 העתידיות יהיו זולות ב-33% מהזואי החשמלית
  • אלפין תתפוס את מקומה חטיבת הביצועים רנו ספורט ותציג שלושה דגמים חשמליים
וחשמל לכל: לרנו, כמו למרבית יצרניות הרכב, תוכניות גדולות בדרך למעבר להנעה חשמלית, וכעת היא חושפת אותם. בעוד ארבע שנים יותר 65% מהדגמים שתשווק היצרנית הצרפתית יהיו בעלי הנעה חשמלית מלאה או היברידית, בעוד שב-2030 90% מהיצע הדגמים יהיה חשמלי מלא ונקי מזיהום.
"עד 2030 אנחנו נציג 10 דגמים חשמליים חדשים לחלוטין בכל טווח מחיר, החל ממכוניות עירוניות וזולות ועד רכבי ספורט עם יעד ייצור של מיליון מכוניות חשמליות", אמר לוקה די מאו, העומד בראש קבוצת רנו.
חשמל זול: לדברי רנו שתיים מהחשמליות העתידיות, ה-5 וה-4ever שמקימות לתחייה דגמי עבר אייקונים, יהיו זולות ב-33% מהזואי החשמלית המשווקת כיום ואותה הם צפויים להוציא לגמלאות. בצרפת לזואי תג מחיר שמתחיל ב-32.5 אלף יורו (125 אלף שקל לפני מיסים), והמשמעות היא שבתרגום לשקלים זה עשוי להביא את המחיר שלהם לכ-110 אלף שקל, דומה לדגמי סופר מיני בעלי מנועי בנזין רגילים.
הוזלת העלויות תתבצע בכמה תחומים. הראשונה היא טכנולוגיית מצברים חדשה (עשויים מניקל, מנגן וקובלט) בעלות יחס עלות לק"מ הטוב בתעשייה ויאפשרו טווח נסיעה גבוה ב-20% מהסוללות כיום. רנו תשתף פעולה עם חברת Envision AESC לטובת פיתוח וייצור הסוללות בצפון צרפת, במה שצפוי להפוך לפס הייצור הגדול ביותר לרכב חשמלי באירופה ולייעל אותו משמעותית. בנוסף רנו גם תפתח מנוע חשמלי חדש וקומפקטי יותר, המשלב את כל הרכיבים (מנוע, ממיר ואלקטרוניקה) ביחידה אחת עם מידות קטנות ב-45%, זולה ליצור ב-30% ויעילות אנרגטית גבוהה ב-45%.
4 צפייה בגלריה
אלפין A110
אלפין A110
אלפין A110, הדור הבא יהיה חשמלי
כבסיס לדגמים חשמליים העתידיים ישמשו פלטפורמות CMF-BEV לדגמי סופר מיני כמו ה-5 וה-4ever עם טווח נסיעה של 400 ק"מ. פלטפורמת CMF-EV שתשמש דגמי משפחתיות קומפקטיות ומשפחתיות גדולות ותהווה בסיס למגאן-E תאפשר טווח נסיעה של 580 ק"מ. עוד רנו מציינת כי מערכת חשמל מתקדמת במתח 800V - זהה לזו של פורשה טייקן ויונדאי איוניק 5 יאפשרו ביצועים יעילים יותר ואפשרות לטעינה אולטרה מהירה.
ספורט מחשמל: מתוך היצע החשמליות העתידי, שלושה יהיו של אלפין, שהפכה לחטיבת הביצועים של היצרנית במקום רנו ספורט. היא תציג את הדור הבא ל-A110, על בסיס פלטפורמה ייעודית שתפותח בשיתוף לוטוס הבריטית, בדגש על משקל עצמי נמוך ויכולת דינמיות גבוהות.
בנוסף תציג אלפין גם מכונית כמו קופה עם ארבע דלתות, שתתמודד מול מתחרות כמו פורשה טייקן ואודי e-טרון GT. סדר ההשקות לדגמי החברה עוד לא נקבע, אבל נראה כי הדגם הראשון של מותג הביצועים יהיה גרסת קצה ל-5 שצפויה להיחשף ב-2024, מעט אחרי הצגת הגרסה הרגילה.
4 צפייה בגלריה
אלפין GT
אלפין GT
אלפין תנסה להתמודד גם מול פורשה טייקן עם כמו קופה 4 דלתות נקייה מזיהום
מה אנחנו חושבים: רנו עברה בשנים האחרונות טלטלות קשות, עם שערוריות ומשברים ותקשורת שלא מרחמת וביצועים לא מרשימים, שהביאו לתחתית את מי שנחשבת באופן היסטורי לאחת מהיצרניות האירופאיות המוערכות ביותר, כולל כחלוצה באימוץ של יחידות הנעה חשמליות.
לקברניט הספינה המקטעת של רנו במים הסוערים של תעשיית הרכב מונה לוקה דה מאו, עם רקורד עשיר בתפקידיו הקודמים בפיאט ובסיאט לבצע מהפיכות. החזרת רנו למעמדה כמובילה בתעשיית הרכב האירופאית נראית כמשימה קשה ומאתגרת יותר מאלו עימם התמודד דה מאו עד כה בקריירה ארוכת השנים שלו. אבל לפחות כעת, זה נראה שהוא מבצע את הפעולות הנכונות על מנת להצליח.