בקצרה:
  • אסטון מרטין DBX707 הוא החזק מסוגו בעולם
  • מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות בלבד
  • ישווק גם בישראל החל במחצית השניה של השנה
הכי חזק: אסטון מרטין הבטיחה כי גרסת הקצה ל-DBX תהיה החזקה מסוגה בעולם, ועם 707 כ"ס הוא אכן זכאי לתואר הזה ובפער לא מבוטלשל 57 כ"ס ממחזיק התואר היוצא - למבורגיני אורוס. בחרטום מוצבת יחידת ה-V8 בנפח 4.0 המוגדשת של AMG מבית מרצדס, המשרתת גם את ה-DBX הרגיל. אלא שכאן דואגים מגדשי טורבו שונים וניהול מנוע ייחודי לנתון הספק גבוה ב-157 כ"ס.
תיבת תשעה הילוכים חדשה ומערכת מצמדים במקום ממיר מומנט ב-AMG, אמורות לאפשר טיפול בתוספת העומס עם העברות הילוכים מהירות יותר. מערכת ההנעה הכפולה נותרה ללא שינוי, אחורית עם העברת כוח לפנים (באמצעות מצמד רב-דסקיות) כשנדרש. עם זאת, יש כיול שונה לדיפרנציאל האחורי (מוגבל החלקה אלקטרוני) ויחס ההעברה הסופי קצר יותר. שינויים אלו מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות, נתון זהה לפורשה קאיין טורבו GT.
הכי דינמי: אסטון מרטין מבטיחה כי שדרגה גם את שאר המערכות המכאניות. למשל דיסקים קרמיים (390-420 מ"מ לפנים-אחור) שאחראים להפחתת המשקל הבלתי מוקפץ ב-40.5 ק"ג. כיול ייעודי למערכת מיתלי האוויר, למוטות המייצבים האקטיביים ולהגה.
המראה כעת אגרסיבי יותר עם סבכה גדולה יותר מלפנים, פגושים שונים עם מסיטי אוויר בולטים ומאחור ספוילר גדול יותר ורביעיית מפלטים במקום צמד. בתא הנוסעים יש מושבי באקט לתמיכה משופרת ודיפוני אלקנטרה.
מה אנחנו חושבים: נעשה את זה קצר הפעם. משמח לראות שאסטון מרטין מתפנה לעוד מהלכים למעט סחיטת טיפות הלימון האחרונות מהקשר שלה עם ג'יימס בונד, ומפתחת דגמים - או לפחות גרסאות - אחרות. ולמרות שה-DBX707 לא פורץ דרך משום בחינה, הוא לפחות מאפשר לאסטון מרטין להיות ראשונה במשהו.