• קאיין קופה GT טורבו יהיה רכב הפנאי החזק בהיצע, עם 640 כ"ס
  • 3.3 שניות ל-100 קמ"ש מציב אותו כמהיר בקטגוריה
  • תג המחיר עומד על 1.6 מיליון שקל, פי שניים מגרסת הבסיס
המהיר ביותר: פורשה חושפת כעת את הפרטים המלאים על גרסת הקצה לקאיין קופה, המכונה טורבו GT, שבועיים לאחר שקבע שיא הקפה לרכב פנאי במסלול נורבורגרינג בגרמניה. המנוע הוא V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשים המוכר של היצרנית, מקבל איברים פנימיים מחוזקים (גל ארכובה, בוכנות, ומערכת תזמון שסתומים) ומפיק 640 כ"ס - 90 כ"ס יותר מהקאיין טורבו הרגיל.
המנוע מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית בעלת העברות מהירות יותר, בעוד תיבת ההעברה מקבלת מערכת קירור משודרגת על מנת לעמוד בעומס הגבוה. שינויים אלה מאפשרים לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות, 0.6 שניות יותר מגרסת הטורבו הרגילה ו-0.3 שניות מהר יותר מלמבורגיני אורוס, מה שהופך אותו לרכב הפנאי בעל הזינוק המהיר ביותר. המהירות המרבית עומדת על 300 קמ"ש.
לא רק בקו ישר: מלבד תוספת הכוח הטורבו GT משדרג מערכות נוספות על מנת לשפר עוד יותר את היכולת הדינמית. למשל מערכת מיתלי אוויר קשיחה ב-15% מהטורבו, וגם מאפשרת הנמכת מרכב של 1.7 ס"מ בהשוואה אליו. מפסק הסרנים מלפנים הורחב בכ-2.5 ס"מ, עם גיאומטריה שונה, בעוד שלגלגלים האחוריים היגוי אקטיבי כציוד תקני.
עוד כוללת הרשימה מוטות מייצבים אקטיביים להקטנת זוויות גלגול, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני ובלמים קרמיים (410-440 מ"מ לפנים-אחור) לטובת עמידות משופרת בפני דעיכה. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו קורסה שפותחו במיוחד עבורו ומולבשים על חישוקי "22 ייחודיים לגרסה.
מה עוד צריך לדעת עליו: מבחינה ויזואלית נבדל ה-GT בפגושים שונים, מלפנים עם כונסי אוויר גדולים יותר, מאחור עם מסית אוויר ענק וצמד צינורות פליטה המשולבים בו. בקצה דלת תא המטען נוסף ספוילר קבוע והכנף המתרוממת חשמלית ארוכה ב-2.5 ס"מ, משפרים את כוח ההצמדה של ה-GT ב-40 ק"ג.
השינויים בתא הנוסעים כוללים מושבים תומכים יותר מלפנים ומאחור, הגה מצופה אלקנטרה עם פס מרכוז בחלקו העליון ועם חוגת מצבי נהיגה, ורקע מוזהב למד הסל"ד האנלוגי במרכז לוח המחוונים.
מה אנחנו חושבים: כשהציגה פורשה את הקאיין הראשון בתחילת שנות האלפיים היא קבעה רף חדש בכל הקשור ליכולות דינמיות של רכב פנאי, הסובלים לרוב ממשקל עצמי ומרכז כובד גבוהים מרכבים רגילים ועל כן נחותים מבחינה זו.
אבל מאז קמו לה מתחרים, כמו למבורגיני ואסטון מרטין, ובקרוב גם פרארי. על הנייר נראה שגרסת הקצה החדשה משדרגת ומשביחה את הרף הגבוה ממילא של הדגם מבחינה דינמית, באופן שיסייע לפורשה לשמור על מעמדה כאמת המידה של הקטגוריה בפרט ותעשיית הרכב בכלל מבחינה זו. מי צריך את זה? כנראה אף אחד. מי רוצה את זה? כל מי שיכול לשלם, וכאלה יש לא מעט.