בקצרה:
  • סוני החליטה אחרי 3 שנים: הונדה תעזור לה לייצר חשמלית
  • שמו של המותג המשותף Afeela, צפוי להגיע לכביש בעוד כשנתיים
  • הנתונים שנחשפו אינם יוצאי דופן ביחס למקובל בתעשייה
חשמל יפני: הכירו את Afeela, מותג רכב חשמלי חדש העורך בימים אלה הופעת בכורה בתערוכת CES בלאס וגאס. המותג החדש יהיה פרי שיתוף פעולה בין סוני להונדה וענקית האלקטרוניקה מבטיחה כי פנקסי הזמנות יפתחו לרוכשים עתידיים רק בעוד כשנתיים.
המכונית שהוצגה בתערוכה דומה לוויז'ן-S שהציגה סוני בדיוק לפני שלוש שנים באותה תערוכה שנתית, אך שם טענה כי אין לה כוונה להגיע עם הרכב לייצור סדרתי. אלא שכחצי שנה לאחר מכן החלו ניסויי נהיגה ולפני כשנה - שוב ב-CES - הוצג אב-טיפוס נוסף בשם ויז'ן S-02, מעין גרסת פנאי לדגם הראשון. כעת זה כבר רשמי והרכב יגיע לפס הייצור.
מה אנחנו יודעים: בהשוואה לטסלה מודל S שהעניקה לה ללא ספק השראה, אב הטיפוס קצר ב-12.5 ס"מ (489.5 ס"מ) אבל עם בסיס גלגלים ארוך ב-4 ס"מ. היצרנית לא חושפת פרטים אודות מערכת ההנעה, אך יש לשער שזו תהיה כפולה עם שני מנועים חשמליים או אף יותר.
נזכיר כי הויז'ן S הראשונה התבססה על פלטפורמה ייעודית שפיתחה מגנה שטייר, עם שותפות של כמה מיצרניות הרכיבים המוכרות ביותר בתעשיית הרכב לרבות בוש, קונטיננטל, ZF וברמבו. מערכת ההנעה במכונית ההיא שילבה שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, כל אחד עם 272 כ"ס.
בדומה לעיצוב החיצוני, גם סביבת הנהג נותרה דומה לוויז'ן S לרבות שלושה מסכים לרוחב הקונסולה הקדמית כלוח מחוונים, מסך מרכזי ואחד נוסף לנוסע, עם צמד מסכים נוסף בפינות להקרנת תמונת המצלמות המותקנות במקום מראות צד. ואי אפשר כמובן לפספס את ההגה החדש, כעת בדומה לסטיק של מטוס נוסעים ובדומה לטסלה מודל S.
סוני מבטיחה מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2.5 כמקובל בתעשייה כיום, עם הכנה לרמה אוטונומית 3 בעתיד, בין היתר בעזרת 45 מצלמות וחיישנים שונים.
מה אנחנו חושבים: לשותפות בין סוני להונדה יש פוטנציאל, שכן הן משלימות האחת את השניה. מצד אחד ענקית אלקטרוניקה עם ידע רב בכל מה שקשור למערכות חשמליות. מצד שני אחת מיצרניות הרכב המוערכות ביותר ביפן, עם הרבה מאוד ידע ונסיון בפיתוח וייצור מערכות אוטומוטיביות, שמצאה עצמה מפגרת אחרי התעשייה בכל הנוגע להיצע של מכוניות נקיות מזיהום. הבעיה העיקרית: שיווק מתוכנן רק לעוד שנתיים-שלוש ובקצב התקדמות הפיתוחים הטכנולוגיים של מכוניות חשמליות, היא עשויה למצוא עצמה מאחור כשתגיע לכביש הציבורי.