בקצרה:
  • דגמי הקצה של טסלה, מודל S ומודל X נחתו בישראל
  • ה- S תהיה המהירה ביותר על הכביש עם 2.1 שניות ל-100 קמ"ש
  • מאז נפתחה האפשרות להזמין עלה המחיר בכ-200 אלף שקל
4 צפייה בגלריה
טסלה מודל S
טסלה מודל S
(צילום: אבי יוסף)
טילים על חשמל: טסלה מנחיתה בישראל את מודל S ומודל X, חלקן בגרסאות "פלייד" החזקות ביותר. עם סידור של שלושה מנועים, שניים מאחור ואחד מלפנים, המאפשר הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור ובהספק משולב של 1,020 כ"ס.
4 צפייה בגלריה
טסלה מודל X
טסלה מודל X
(צילום: נפתלי הרשלר)
עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.1 שניות המודל S תהיה המכונית המהירה ביותר על כביש הארץ. המודל X יסיים את המיאוץ הקלאסי ב-2.6 שניות וגם זהו נתון יוצא דופן לרכב מסוגו, מהיר ב-0.7 שניות מפורשה קאיין GT-טורבו ואסטון מרטין DBX707. טווח הנסיעה עומד על 600 ק"מ ב-S ו-540 ק"מ ב-X. שני הדגמים מצויידים במיתלי אוויר אדפטיביים, המאפשרים גם מרווח גחון משתנה.
לכל דגמי מודל S ומודל X הגה בעיצוב סטיק של מטוס נוסעים, ללא חלק עליון ועם חלק תחתון שטוח ומתגי תפעול מערכות שונות המשולבים בו. מסך המגע המרכזי הוא בגודל "17 המוכר של היצרנית, אבל נוסף אליו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע נוסף ליושבים מאחור במערכת בידור-נוחות.
ב-X יש שורת מושבים שלישית לשני נוסעים בעוד בשורה השניה ניתן לבחור בין ספסל לשלושה או צמד מושבי "קפטן". בנוסף דלתות הצד נפתחות ונסגרות חשמלית, האחוריות בתצורת כנפי שחף.
4 צפייה בגלריה
טסלה מודל X
טסלה מודל X
(צילום: נפתלי הרשלר)
הטסלה שהזמנתם הגיעה: לפני כמעט שנתיים, פתחה טסלה לראשונה את ההזמנות לקהל הישראלי. מאז עלו על כבישי ישראל קרוב ל-12 אלף רכבים של היצרנית האמריקאית, רובם מהמודל 3 ולפני כחצי שנה הצטרף גם מודל Y. את דגמי הקצה של החברה - המודל S מודל X - ניתן היה להזמין כבר אז, אבל למעט למעט מספר מצומצם של רכבים ששימשו את הסוכנות המקומית, אף אחד מהלקוחות לא קיבל אותה לידיו. עוד נציין כי במהלך הזמן שחלף המחירים שלהם התייקרו בכ-180-200 אלף שקל.
בימים האחרונים הלקוחות קיבלו סוף סוף את ההודעה המיוחלת, המבשרת כי הם יכולים להגיע ולאסוף את רכבם החדש מנמל אשדוד. הגעת הרכבים לישראל מתרחשת ימים ספורים לפני ששיעור המס מוכפל ועולה מ-10% ל-20%, בעוד תקרת ההטבה יורדת מ-75 ל-60 אלף שקל. נציין כי הגבלת גובה ההטבה ממילא מצמצמת את ההשפעה של עליית המס ברכבים יקרים כמו מודל S ו-X, שצפויים לספוג עליית מס אפקטיבית בשיעור יחסית נמוך.
מי שירצה לבצע כיום הזמנה של אחד מהדגמים ידרש לשלם 825 אלף שקל עבור מודל S ו-848 שקל עבור מודל X. מועד האספקה המובטח - "תחילת 2023".
4 צפייה בגלריה
טסלה מודל S
טסלה מודל S
(צילום: אבי יוסף)
מה אנחנו חושבים: למרות שמשבר הייצור ובעיות האספקה מאפיינת את כל תעשיית הרכב, זמן המתנה של שנתיים לקבלת המפתחות הוא חריג לכל הדעות. ובכל זאת טסלה מוכיחה שמה שתקף אולי למותגים אחרים, לא תקף לגביה, והרוב המכריע של הלקוחות התאזרו בסבלנות.
עכשיו הם יקבלו מכונית חשמלית עם שימושיות משפחתית שתהיה המהירה ביותר ברמזור. גם אם תעמוד לצידה כל פרארי, למבורגיני או פורשה. ובהתחשב בכך סכום של 850 אלף שקל לא נשמע כמו עסקה רעה כל כך.