בקצרה:
  • ה-3008 יהיה חשמלי ייעודי ראשון לפיז'ו
  • סביבת הנהג חדשה עם מסך ענק
  • כאן במחצית השניה של 2024
חשמל ייעודי: פיז'ו תציג בקרוב 3008 חדש, דור שלישי בשושלת ודגם חשמלי ראשון שלה על בסיס פלטפורמת SLTA הייעודית להנעה חשמלית בקונצרן סטלנטיס. זאת בשונה מהדגמים החשמליים ששיווקה עד כה, שנשענו על בסיס שיועד במקור למכוניות בנזין. הבא אחריו להתבסס עליה יהיה ה-5008 העתידי.
פיז'ו לא חושפת עדיין כל פרט טכני, למעט הבטחה לעיצוב פנאי-פאסטבק שיאפשר מקדם גרר נמוך. הוא יוצע בכמה גרסאות הנעה ומצברים, עם טווח נסיעה שיעמוד על עד 700 ק"מ. יש להזכיר כי פיז'ו מגדירה אותו כמחליף לדגם הקיים, אם כי מעניין יהיה לגלות כיצד תוותר על נתח השוק המרשים בו אוחז הדגם הנוכחי, ועל קהל לקוחות גדול משמעותית שלא יכול או לא מעוניין להתחבר לחשמל בלבד.
דיגיטציה: פיז'ו כן מפרסמת תמונות של סביבת הנהג, עם גרסה עדכנית ל-i-Cockpit אותה הציגה לפני יותר מעשור ב-208 (דור קודם), מערכת שעברה מאז שורה של שינויים והתאמות. כבעבר, גלגל ההגה קטן יחסית ומעליו ניצב כעת מסך ענק ("21) במבנה קעור, המשמש כלוח מחוונים ומסך מגע בהישג יד של הנהג ומאפשר כך תפעול נוח.
הקונסולה שבין המושבים גבוהה מבעבר ואמורה לייצר בעיקר עבור הנהג תחושת פיקוד משופרת, ובמרכזה מסך נוסף (מכונה i-Toggles) עם אפשרות לבחירה מהירה של עד עשרה תפריטים מועדפים לפי העדפה אישית של הנהג, בעוד שבורר ההילוכים (מתג בלבד) מותקן כעת מימין להגה.
מה אנחנו חושבים: ה-3008 הוא אחד הדגמים החשובים עבור פיז'ו בעת האחרונה. בדור הראשון הוא הכניס אותה לקטגוריית הפנאי הפופולארית, בדור השני הוא היה ראשון בקו העיצוב העדכני שאחראי לגידול משמעותי בכמות המכירות, ואצלנו הפך אותו לנמכר ביותר למותג.
וגם החדש בשושלת נושא על דגלו את החדשנות עבור המותג, עם עיצוב פנים רענן ובעיקר פלטפורמה ייעודית לחשמל, בסיס מודרני שהיה חסר בהיצע של פיז'ו, ואמור להעניק לה יכולת טובות משמעותית מבחינת ביצועים וטווח. אנחנו סקרנים.