בקצרה:
  • ה-XM הוא דגם היברידי ראשון ל-M
  • עם 653 כ"ס ו-80 ק"מ נקיים מזיהום
  • המחיר מתחיל ב-1.35 מיליון שקל
הכי חזק: ה-XM הוא דגם ראשון של M עם מערכת הנעה היברידית-נטענת. הוא גם דגם שני בלבד בהיסטוריה, אחרי ה-M1 המיתולוגית, שאינו מבוסס על סדרה קיימת של ב.מ.וו.
מערכת ההנעה משלבת בין מנוע V8 בנזין כפול-מגדשים בנפח 4.4 ליטר המוכר של היצרנית (489 כ"ס) עם מנוע חשמלי (197 כ"ס). התפוקה משולבת עומדת על 653 כ"ס, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית שמעבירה כוח לכל הגלגלים ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
למרות היותו הדגם החזק ביותר של היצרנית, כל דגמי M האחרים מהירים ממנו בזינוק ל-100 קמ"ש - 4.3 שניות, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים. גרסת Red label עם 748 כ"ס הוצגה בינתיים אף היא, וכך גם לגבי גרסת בסיס (50e) עם מנוע שישה צילינדרים ו-475 כ"ס "בלבד".
הכי גדול, הכי כבד: הוא לא רק הכי חזק ויקר (1.35 מיליון שקלים), הוא גם הכי כבד עם משקל עצמי של כמעט 2.8 טון, כ-300 ק"ג יותר מה-X5M. סוללת 39.5 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה נקי מזיהום של 83 ק"מ.
בסיס הגלגלים זהה ל-X7 (310.5 ס"מ), אבל הוא קצר (ב-7 ס"מ, 511 ס"מ) ונמוך (ב-8 ס"מ, 175.5 ס"מ) ממנו. תא המטען לעומת זאת בעל נפח קטן בכ-120 ליטר (527 ליטר) מה-X5.
על מנת לשמור על יכולת דינמית גבוהה, מרבית המערכות המכאניות מגיעות מה-X5M לרבות רכיבי מתלה מאלומיניום וקפיצי סליל קשיחים יותר ממתלי האוויר ב-X7, כמו גם מוטות גישור בין בתי הבולמים מלפנים. יש גם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ומערכת מוטות מייצבים אקטיביים (בהפעלה חשמלית) לצמצום זוויות הגלגול.
מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג היא המוכרת מהדגמים העדכניים של היצרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("14.9) וגם אלמנטים מוכרים מדגמי M כמו מושבי ספורט תומכים וכיוון חשמלי, חימום-אוורור ועיסוי. יש גם מנופי שליטה בהילוכים מקרבון, ומתגי (M1 ו-M2) מעבר מהיר למצב נהיגה קבוע מראש.
ב.מ.וו משווקת אותו ברמת אבזור אחת, הכוללת בין היתר ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מחזיקי כוסות עם חימום וקירור, סגירת דלתות בוואקום, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "23. מערך הבטיחות כולל את כל ההיצע המוכר של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית (בנסיעה לאחור ולתנועה חוצה), שמירת נתיב (עם סיוע בתמרון חירום), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי).
מה אנחנו חושבים: ה-XM הוא אחד מחמישה דגמים שחטיבת הביצועים של ב.מ.וו הציגה אשתקד לרגל חגיגות היובל, והוא מציג חשיבה נועזת ומקורית בדגם ייחודי ראשון מזה שנים. עם השתלבות בקטגוריית פנאי הפופלארית ועם שילוב ראשון של חשמל בדגם של החטיבה ועם עיצוב מקורי ובולט. רק אל תצפו ממנו - בגרסה זו - לביצועי על. לא זו הייתה כוונתו של המותג.