בקצרה:
  • כמובטח, רנו הציגה אב-טיפוס ל-5 טורבו חדשה
  • המנוע מוצב מאחור כמו במקור, אבל הוא חשמלי
  • בינתיים רק לתערוכת פריז, תכניות הייצור לא ברורות
מורשת קרב: כמו מרבית האגדות המוטוריות, גם ה-5 טורבו נולדה כדי להתמודד באליפות העולם בראלי של תחילת שנות ה-80, וכחלק מתקנות אותה תקופה רנו הייתה חייבת לבסס את מכונית המירוץ על גרסאות עם רישוי לכביש הציבורי.
למרות דמיון עיצובי (כללי), לא היה לה דבר במשותף עם ה-5 הרגילה. מנוע 1.4 ליטר מוגדש עם 160 כ"ס הוצב מאחורי צמד המושבים והעביר את הכוח דרך תיבת חמישה הילוכים ידנית לגלגלים הסמוכים אליו. כמעט 5,000 יחידות יצרה רנו וכיום הן נחשבות לפריט אספנות מבוקש ויקר, בעיקר אלו מסדרת הייצור הראשונה המכונה טורבו 1 עם דלתות וגג עשויים אלומיניום ומשקל עצמי (900 ק"ג) קל במעט מהטורבו 2 שהחליפה אותה ב-1983.
רנו-סאנס, חשמל: ואחרי שהציגה תכניות החייאה ל-5 המיתולוגית בגרסה חשמלית, ה-5 טורבו הקיצונית תהיה אף היא נקייה מזיהום. מצבר (42 קוט"ש) ושני מנועים חשמליים מאחור יאפשרו חלוקת משקל דומה לגרסת המקור. כל אחד מהמנועים מניע גלגל, ובכך מתאפשרת הכוונת מומנט ויהיה קל יותר לפצוח בהחלקות כוח לאחר בחירה במצב 'דריפט'. ההספק המשולב עומד על 380 כ"ס, יותר מפי שניים ממנוע הבנזין בגרסת המקור, ומאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות (3.1 שניות פחות מהטורבו 1 המקורית), בדרך ל-200 קמ"ש מרביים.
כבסיס משמשת שלדת צינורות המשמשת גם ככלוב בטיחות הנדרש במכוניות מירוץ. המרכב עשוי קרבון בעיצוב דומה ל-5 טורבו המקורית, לרבות בתי גלגלים ענקיים מאחור, על מנת לפנות מקום לצמיגים רחבים במיוחד (325 מ"מ) של מישלן פיילוט ספורט 4S.
מלפנים יש יחידות תאורה לד מודרנית, כונסי אוויר לקירור מערכת ההנעה עם מסיט אוויר בחלקו התחתון של הפגוש. מאחור אי אפשר לפספס את הספוילר העצום ואת מסיטי האוויר הענקיים שנועדו לתעל באופן יעיל את האוויר הזורם מתחת. היא גדולה מה-5 טורבו המקורית. ארוכה ב-34.5 ס"מ (400.5 ס"מ), רחבה ב-27 ס"מ (202 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-11 ס"מ (254 ס"מ) בעוד ממד הגובה נותר דומה (132 ס"מ).
סביבת הנהג כוללת - כמקובל במכוניות מירוץ - צמד מושבי באקט עם חגורת בטיחות ייעודיות, בלם יד הידראולי והגה בעיצוב שמזכיר את גרסת המקור כשמאחוריו 10 מסכים קטנים המשמשים לתצוגת נתונים שונים. עוד היא מצוידת ב-10 מצלמות המוצבות במקומות שונים, על מנת לאפשר תיעוד מזוויות שונות של הביצועים על מסלול המרוצים.
מה אנחנו חושבים: אחרי שנים ארוכות בהן עסקה בייצור מכוניות יעילות וטובות אבל אפרוריות, נראה שרנו מתעוררת לחיים ועוברת מהפך של ממש תחת ניהולו של לוקה די מאו. עם השקעה מסיבית בחשמל לצד החייאת דגמים אייקונים כמו ה-5 ו-ה-4ever, וכעת עם הצגת קונספט עתידי למכונית המלהיבה ביותר שייצרה רנו מעולם. האם תגיע לייצור סדרתי? עוד מוקדם לדעת. אבל אפשר בהחלט להיות אופטמיים שכן רנו מתכננת גרסה "חמה" ל-5 שתעבור השבחה בחטיבת הביצועים החשמלית אלפין.