בקצרה:
  • פולקסווגן ID Buzz הוא חשמלי ראשון עם נגיעות רטרו
  • תחילת ישווק כרכב נוסעים, אחר כך כמסחרית
  • צפוי לנחות בישראל במחצית השניה של 2023
חשמל מסחרי: ה-ID Buzz הוא דגם ראשון במשפחת החשמליות של פולקסווגן - ואם חושבים על כך, בכל תעשיית הרכב - שרשאי להצמיד לעצמו את התואר "יורש", במקרה זה של הטרנספורטר המיתולוגי. הוא גם הדגם הגדול ביותר שיעשה שימוש בבסיס ייעודי לרכב חשמלי של קונצרן פולקסווגן. בהשוואה לטרנספורטר T6 המשווק כיום, בסיס הגלגלים דומה (299 ס"מ, סנטימטר פחות) אך הוא רחב ב-8 ס"מ (198.5) וקצר ב-19 ס"מ (471 ס"מ).
5 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz
היום ואתמול - טרנספורטר חשמלי חדש מול הסבא רבא
בשלב ראשון הוא יוצע בתצורת ואן לנוסעים, עם חמישה מושבים צמד דלתות אחוריות נפתחות על מסילה (פתיחה חשמלית כאופציה) ותא מטען בנפח 1,121 ליטר, או בתצורה מסחרית עם שניים או שלושה מושבים מלפנים, ותא מטען בקיבולת 3.9 קוב. פולקסווגן תציע בעתיד גם גרסה ארוכה יותר ומקום לשבעה נוסעים וגרסת מוטורהום.
ההנעה מאחור: הפלטפורמה הייעודית מחזירה את המסחרי של פולקסווגן לתצורת מנוע והנעה אחוריים, בדומה לדורות הראשונים באמצע המאה הקודמת. מיתרונותיה: זווית היגוי גדולה יותר של הגלגלים הקדמיים וקוטר סיבוב צנוע הדומה לזה של גולף קומפקטית. פולקסווגן תציע בהמשך גם גרסאות הנעה כפולה עם מנוע נוסף המחובר לגלגלים הקדמיים.
ההספק עומד על 204 כ"ס עם מצברי 82 קוט"ש ולמרות שפולקסווגן לא פרסמה עדיין נתוני ביצועים או טווח נסיעה, ניתן לשער שהוא יעמוד על כ-400 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה (170DC) תאפשר מילוי מצברים ל-80% בתוך כחצי שעה.
מראה אייקוני: העיצוב החיצוני שואב השראה מה-T1 וה-T2 האייקונים כולל הסמל הענק של המותג בחזית, יחידות התאורה וחלונות צד קדמיים משולשים, כהומאז' למנגנון הפתיחה בגרסאות המקור. לדברי היצרנית, מקדם הגרר עומד על 0.28 בגרסת הנוסעים, נמוך משמעותית מדגמים מסחריים ודומה לזה של מכונית נוסעים מודרנית.
סביבת הנהג מוכרת מדגמי החשמליות של היצרנית, עם לוח מחוונים צנוע ("5.3) ומסך מגע גדול במרכז הקונסולה ("10, או "12 בגרסאות הבכירות). ליושבים מאחור יש מגשים נשלפים בגב המושבים הקדמיים וברחבי התא לא פחות משמונה שקעי USB. אבזור הבטיחות כולל את כל ההיצע המוכר של היצרנית,לרבות אפשרות מעבר נתיב אוטומטי ותקשורת בין מכוניות דומות (V2V) המאפשרת התראה על מפגעים בדרך. עדכוני תוכנה, בענן כמובן.
מה אנחנו חושבים: ה-ID Buzz נראה כאחד הדגמים הנחשקים ביותר שפולקסווגן השיקה בשנים האחרונות, עם בנזין או דיזל או חשמל. בעיקר מכיוון שמדובר בדגם המעורר טונות של אמוציות אבל גם מכיוון שמדובר ברכב מודולרי עם מגון רחב של פתרונות. הוא ייוצר במפעל החטיבה המסחרית של פולקסווגן בהאנובר, גרמניה, וישווק באירופה החל מחודש מאי. אלינו הוא צפוי להגיע כשנה מאוחר יותר. עד אז נדווח לכם על ביצועי מערכת ההנעה וטווח הנסיעה שעוד לא פורסמו, ונמתין חסרי סבלנות לנהיגה ראשונה בו.