בקצרה:
  • זו הוונטאז' האחרונה עם מנוע V12
  • עם 700 כ"ס, ושדרוג מערכות כולל
  • הייצור יוגבל ל-333 יחידות, אחת מהן בדרך ארצה
שירת הברבור: אסטון מרטין מציינת כי זו הפעם האחרונה שהיא מציידת את הוונטאז' במנוע V12, השמור באופן היסטורי לגרסאות הקצה של מכונית הספורט הקטנה של היצרנית. מדובר במנוע כפול מגדשים בנפח 5.2 ליטר, בו מצויידות גם ה-DB11 וה-DBS סופר-לגרה, במקרה שלה עם הספק של 700 כ"ס, 190 כ"ס יותר ממנוע V8 בוונטאז' הרגילה. כמו בדגם הרגיל, גם כאן החיבור הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (בכיול שונה), המוצבת מאחור על מנת לתרום לחלוקת משקל מאוזנת, והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.
למרות תוספת הכוח המשמעותית, ההשפעה על הביצועים בקו ישר צנועה עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ו-322 קמ"ש מרביים, עשירית שניה פחות ו-8 קמ"ש יותר מהגרסה הרגילה.
לא רק מנוע: השינויים לא מסתכמים רק במנוע חזק יותר. למשל חלקי מרכב מקרבון (מכסה מנוע, כנפיים קדמיות), או סעפת פליטה מפלדת אל-חלד קלה ב-7.2 ק"ג מזו שב-V8 שגם אחראית על צליל דרמטי יותר. בלמים קרמיים כציוד תקני (410 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור) מסייעים להפחתת 23 ק"ג של משקל בלתי מוקפץ.
גם המרכב קשיח יותר (8%) הודות לחיזוקים בנוקדות שונות ותוספת מוט גישור בין בתי בולמי הזעזועים מאחור, עם קפיצים קשיחים יותר (50% מלפנים, 40% מאחור) ומוטות מייצבים שונים (קשיח ב-8% מלפנים ומרוכך ב-41% מאחור).
מבחינה עיצובית ה-V12 רחבה ב-4 ס"מ מהגרסה הרגילה, הסבכה הקדמית גדולה יותר (ב-25%) על מנת לסייע בקירור המנוע הגדול, ומסיטי אוויר שנוספו בפגוש הקדמי, בפרופיל ובפגוש האחורי, כמו גם כנף אחורית גדולה על דלת תא המטען מסייעים ליצירת כוח הצמדה של 204 ק"ג במהירות המרבית.
בתא הנוסעים השינוי העיקרי נוגע למושבים עשויים קרבון קלים ב-7.3 ק"ג מאלו שבגרסה הרגילה המציעים גם תמיכה משופרת בגוף.
מה אנחנו חושבים: הוונטאז' V12 היא ללא ספק אחד מדגמי הספורט הנחשקים ביותר שאסטון מרטין הציגה. למרות שהשיפור בביצועים על הנייר אינו דרמטי, ההשקעה של המהנדסים במערכות המכאניות אמורה לתרום לחוויית נהיגה מלהיבה בהרבה, ועם מנוע בנזין בתצורת V12 ייחודית שתיכחד סופית בשנים הקרובות. אבל תג מחיר של 2.5 מיליון שקל, בדיוק מיליון שקל יותר מהוונטאז' הרגילה, נראה כמו הרבה מידי בשביל מעט מידי.