בקצרה:
  • מזראטי מחזירה את הגראן קבריו לחיים
  • הבחירה תהיה בין מנועי בנזין לחשמל
  • תגיע לאולמות תצוגה רק ב-2023
חשמל וגג נפתח: הגראן קבריו תחזור בשנה הבאה לאולמות התצוגה של מזראטי, ארבע שנים לאחר הפסקת ייצור הדור הקודם. והחדשות הגדולות הן שבדומה לגראן טוריסמו, קופה המשמשת לה בסיס, גם היא תוצע עם מערכת הנעה חשמלית שתהפוך אותה - בינתיים לפחות - לאחת המכוניות הבודדות בעולם (להוציא את טסלה רודסטר הראשונה והנשכחת) המשלבת גג נפתח והנעה חרישית ונקייה מזיהום.
הגרסה החשמלית תכונה פולגורה (Folgore, "מכת ברק" באיטלקית), שם שמזראטי תצמיד מעתה לכל הגרסאות החשמליות של דגמיה. מערכת ההנעה כוללת שלושה מנועים חשמליים בהספק 408 כ"ס כל אחד ו-1,200 כ"ס בסך הכל. סידור המנועים: שניים ישירים לכל גלגל מאחור, אחד לסרן הקדמי. ההנעה כמובן כפולה עם הכוונת מומנט מאחור.
הביצועים צפויים להיות דומים לקופה, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות בלבד, ל-200 קמ"ש ב-8.8 שניות, בדרך למהירות מרבית יוצאת דופן לרכב חשמלי של יותר מ-300 קמ"ש. סולל 92.5 קוט"ש תשולב בתצורת T בכדי לאפשר חלל פנים דומה לגרסת הבנזין, עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (270DC) ותוספת של כ-100 ק"מ בתוך חמש דקות.
יהיה גם בנזין: כבסיס לגראן קבריו תשמש פלטפורמה חדשה המשלבת גם אלומיניום ומגנזיום, עם הבטחה לקשיחות גבוהה לצד משקל עצמי נמוך (יחסית). הגג הנפתח עשוי בד כבעבר, במטרה להקטין עוד יותר את המשקל. מערך המתלים יהיה בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ורב-חיבורי מאחור הנתמכים מתלי אוויר בכל פינה (קפיצי סליל בעבר) ואמורים לדאוג לאיכויות נסיעה טובות יותר.
לצד הגרסה החשמלית ישווק גם מנוע בנזין המוכר מה-MC20 ומהגרקלה, V6 כפול-מגדשים המכונה נטונו (Nettuno - נפטון), עם צמד מצתים וצמד מזרקים לכל צילינדר. הוא יוצע בשתי רמות הספק: 490 כ"ס בגרסת מודנה או 550 כ"ס בטרופאו, כשהוא מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
מה אנחנו חושבים: מזראטי סובלת כבר שנים מהיצע דגמים מיושן ולא תחרותי בקטגוריות השונות. אבל מעמדה הבטוח בעבר פחות מובטח כעת תחת קונצרן סטלנטיס, בו היא תיאלץ להלחם על חייה בעזרת חידוש היצע הדגמים. אז כן, כמו הקופה גם גראן קבריו חדשה תתרום לתדמית הספורטיבית אותה מעוניינת החברה לשמר, בעיקר בגרסה החשמלית שתציג שילוב ייחודי בתעשייה. אבל ההתמודדות בשוק הרכב הופכת תחרותית וקשה יותר משנה לשנה, וכדי לשרוד בעתיד תידרש מזראטי לבצע שינויים משמעותיים יותר, בעיקר בחידוש דגמי הליבה הוותיקים.