בקצרה:
  • ה-TX יהיה רכב פנאי היברידי לשבעה נוסעים
  • כבסיס ישמש לו טויוטה גרנד היילנדר
  • היבואנית: "שיווק מקומי נמצא בבדיקה"
יוקרה למשפחה המורחבת: לקסוס תציג בקרוב את ה-TX, רכב פנאי עם מקום לשבעה נוסעים שבצפון אמריקה ינסה להציב אלטרנטיבה לב.מ.וו X7 ומרצדס GLS. הוא גם יהיה מוביל נוסעים שני שלקסוס מציגה לאחרונה, אחרי ה-LM המרשים שנחשף בתערוכת שנגחאי לפני מספר שבועות.
מלבד תמונה (חלקית), לקסוס לא חושפת כל מידע אודות הדגם, אבל את הבסיס יעניק לו בכל מקרה טויוטה גרנד היילנדר, גרסה מוארכת להיילנדר המשווק כאן, עם יותר מחמישה מטר בין הפגושים.
מה עוד צריך לדעת: בעוד לגרנד היילנדר אופציה לשמונה מקומות ישיבה, סביר להניח שבלקסוס יסתפקו בשבעה מושבים לטובת שיפור מרחב המחיה בגרסאות הרגילות, עם אופציה לצמד מושבי קפטן בשורה השניה ושישה מקומות בסך הכל. מערכות ההנעה צפוי להיות דומה לזה של טויוטה, עם מנוע בנזין מוגדש בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר ו-265 כ"ס, לצד היברידי על בסיס מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר (243 כ"ס) והיברידי נוסף על בסיס מנוע הבנזין המוגדש (362 כ"ס).
מה אנחנו חושבים: עד לאחרונה הפרידו בלקסוס באופן כמעט מוחלט בין השוק האמריקאי, האירופי האסייתי, עם דגמים שונים בהתאם לדרישות הקהל המקומי. וזה התאפשר הודות להיצע הדגמים הרחב של טויוטה. אבל בישראל מצליחה היבואנית לשווק מגוון רחב יחסית של דגמים המיועדים במקור לשווקים שונים, כמו ה-IS וה-LX מאמריקה, ובקרוב גם עם ה-LM שהחל את דרכו בסין ויגיע אלינו בקרוב.
גם סיכויי ההגעה של ה-TX גבוהים, שכן הוא עשוי להיות תוספת מסקרנת לאולם התצוגה המקומי, עם דגם שקהל חובבי רכבי פנאי גדולים עם מקום לשבעה מחבב. אם היבואנית תצליח להצמיד לו תג מחיר נמוך משמעותית מהמתחרים הגרמניים, הוא עשוי להיות אלטרנטיבה מסקרנת עבורם.