בקצרה:
  • רכב הפנאי החשמלי והחשוב של פולקסווגן נחת בארץ
  • שיווקו אמור היה להתחיל השנה, אך יידחה ל-2022
  • הותיר את הזירה פנויה לטסלה וכעת גם יונדאי
4 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4
(צילום: ניר בן זקן)
אישור מוולפסבורג: זה ID4 החשמלי של פולקסווגן, אחד הדגמים החשובים עבור קונצרן הרכב הגדול בעולם ומי שאמור להפוך אותה (יחד עם ID.3ׂׂׂ) לדומיננטית גם בעידן השקע ותקע. בעבר הובהר ל-ynet כי שיווקו של הרכב שהוצג לפני שנה יתחיל כאן במהלך 2021, אך מקורות ביבואנית אומרים כעת כי המועד יידחה ל-2022. מה הוא עושה כאן בינתיים? לדברי צ'מפיון, סדרת ניסויי נהיגה שייבחנו את התאמתו לתנאים המקומיים.
תאריך יעד לתחילת השיווק אין, והדחייה המפתיעה הזו ללא ספק מכוונת מלמעלה שכן דגמים חשמליים אחרים בקונצרן הגרמני שהוצגו אחרי ה-ID4 ואפילו מבוססים עליו, כמו אודי Q4 e-tron וסקודה אניאק, ישווקו כאן הרבה לפני גרסת המקור, עוד השנה. אם התנאים בארץ מתאימים לשני אלה, יש להניח שגם פולקסווגן תתאים.
חשמלית שניה: ה-ID4 היא מכונית שניה שהציגה פולקסווגן במשפחת החשמליות, אחרי ה-ID3 שמעניקה לה בסיס והוצגה כבר לפני שנתיים. מאז הצטרף גם רכב הפנאי הגדול יותר (שבעה מושבים) ID6 לשוק הסיני, ובקרוב תהיה גם ID5 כפנאי-קופה. ה-ID4 משווק באירופה עם אפשרויות בחירה בין שלוש רמות הספק - 148, 170 או 204 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים האחוריים.
לשתי הגרסאות החלשות מצברי 52 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 346 ק"מ, לחזקה שתשווק כאן מצברי 77 קוט"ש המאפשרים תיאורטית טווח של 522 ק"מ. לשניהם אפשרות לטעינה מהירה (100DC למצברים הקטנים, 125DC לגדולים) המאפשרים מילוי ל-80% בתוך כחצי שעה.
4 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4
(צילום: ניר בן זקן)
פולקסווגן מציעה גם גרסת קצה המכונה GTX עם מנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים הקדמיים, 299 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, 2.3 שניות פחות מגרסת ההנעה אחורית החזקה ביותר. לגרסה זו גם כושר גרירה גבוה של 1.9 טון, כ-100 ק"ג יותר מדגמים חשמליים גדולים ממנו כמו אודי e-טרון ומרצדס EQC.
4 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4
(צילום: ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים: אולם התצוגה המקומי של פולקסווגן הפך בשנים האחרונות למקום אפרורי, עם היצע דגמים מהצנועים בעולם, דל משמעותית מאירופה. ה-ID4 שאמור היה להפוך לחלק בלתי נפרד וחשוב בארסנל המקומי הקטן, יכול היה להפוך לתוספת חיובית עם פוטנציאל מכירה גדול.
עם תג מחיר נמוך מזה של יונדאי איוניק 5 וטסלה מודל 3 (באירופה), הוא עשוי היה להפוך ללהיט מכירות חשמלי של ממש בישראל. אבל זה לא קורה, ונראה שהזוכים המאושרים מהמצב הם דווקא המתחרים מבית, אנשי אודי ובעיקר סקודה.