בקצרה:
  • אב טיפוס חשמלי של סוזוקי הוצג בהודו
  • צפוי לעלות על הכביש בעוד כשנתיים
  • עשוי להגיע לישראל מיד אחר כך
חשמל יפני: סוזוקי חשפה בתערוכת אוטו אקספו בדלהי, בהודו, את ה-eVX, אב טיפוס לרכב חשמלי ראשון. שלא במקרה הוא נראה שצפוי להשתלב בקטגוריית רכבי פנאי, עם מרכב מוגבה החביב על רוכשי רכב חדש כיום. וכמובן גם עם כל האלמנטים המוכרים כמו למשל פסי הגנה שחורים סביב לבתי הגלגלים. כמקובל ברכב חשמלי, יש נסיון להפחית את מקדם הגרר בעזרת ויתור על סבכה קדמית, חישוקים ייחודיים ומצלמות במקום מראות.
בהשוואה לוויטרה הוותיק הוא ארוך ב-12.5 ס"מ (430 ס"מ), רחב ב-2.5 ס"מ (180 ס"מ) ונמוך ב-1 ס"מ (160 ס"מ), ולכן אמור להציע מרחב מחיה טוב מרכב הפנאי בעל מנוע בנזין. תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו.
סוזוקי מציינת כי מצברי 60 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 550 ק"מ על פי התקן ההודי (MIDC), כ-420 ק"מ על פי תקן WLTP המוכר כאן. לדברי היצרנית, ה-eXV יציע את האיכויות המוכרות של סוזוקי ברכבי פנאי ושטח, ועשוי גם לכלול מערכת הנעה כפולה באמצעות צמד מנועים חשמליים. בכך הוא עשוי למצוא עצמו מול ג'יפ אוונג'ר שיוצע בעתיד גם עם סידור הנעה דומה.
מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב היפנית נמצאת בפיגור מבחינת המעבר להנעה חשמלית. ובמקרה של יצרניות קטנות כמו סוזוקי המצב חמור עוד יותר, שכן דרושים משאבים אדירים - שאין לה - בכדי לפתח פלטפורמות ומערכות הנעה חשמליות. במידה והקונספט שהציגה יהיה חשמלי פנאי קומפקטי כפול הנעה עם יכולת שטח מסוימת, היא יכולה להשתלב בנישה שכיום נטולת מתחרים. מצד שני, עם קצב ההתקדמות התעשייה והפיתוחים הטכנולוגיים בשנים האחרונות, עד שהוא יגיע לייצור סדרתי ולכביש הציבורי, הוא עלול למצוא עצמו מאחור.