בקצרה:
  • האלטרה הוא דגם מהפכני ליצרנית
  • חשמל, פנאי, 600 כ"ס ונהיגה אוטונומית
  • ייצור סדרתי החל משנה הבאה
חשמל ועל הגובה: האלטרה הוא ראשון מארבעה דגמים חשמליים שלוטוס תציג עד 2026, כולם ייוצרו במפעל החדש של החברה בווהאן שבסין. עבור יצרנית רכבי הספורט הבריטית, הנמצאת כיום בשליטת ג'ילי הסינית, מדובר גם ברכב פנאי ראשון וגם דגם ראשון עם יותר משתי דלתות. מקור השם אלטרה הוא "מתעורר לחיים" בהונגרית.
ספורט חשמלי: כבסיס משמשת פלטפורמת EPA (ר"ת Electric Premium Architecture) ייעודית לרכב חשמלי שפותחה על ידי לוטוס ועושה שימוש באלומיניום וחלקי מרכב מקרבון על מנת לייצר קשיחות מבנית גבוהה ומשקל עצמי נמוך ככל הניתן, אם כי לוטוס עדיין לא מפרסמת את הנתון.
לוטוס מבטיחה איכויות דינמיות גבוהות הודות למערכת מיתלי אוויר אדפטיביים, מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, מערכת הכוונת מומנט (באמצעות הבלמים) להורדה יעילה של הכוח לקרקע ובלמים קרמיים וקאליפר עם 10 בוכנות מלפנים.
מערכת ההנעה החשמלית מפיקה 600 כ"ס העוברים לכל הגלגלים ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש בפחות משלוש שניות. מצברים בקיבולת 100 קוט"ש ובמתח 800V יאפשרו טווח נסיעה של כ-600 ק"מ וטעינה אולטרה מהירה (350DC) עם הוספת 400 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 18 דקות.
מה עוד צריך לדעת: מבחינת מידות, האלטרה גדול משמעותית מדגמי עבר של לוטוס וגם מרכבי פנאי חשמליים. בהשוואה לב.מ.וו iX למשל הוא ארוך ב-15 ס"מ (510 ס"מ), עם בסיס גלגלים גדול ב-2 ס"מ (302 ס"מ) מה שאמור לאפשר לו מרחב מחיה נדיב לנוסעים, אבל הוא נמוך ממנו ב-6.5 ס"מ (163 ס"מ) ולכן צפוי להיות עם מקדם גרר הנמוך בקטגוריה. לוטוס מציינת כי השקיעה רבות בעיצוב אווירודינמי, לרבות חישוקי "23 מפחיתי מערבולות, מצלמות במקום מראות ובעיקר שורה של כונסי ומסיטי אוויר מלפנים, בפרופיל ומאחור, לרבות ספוילר אחורי נפתח חשמלית בהתאם למהירות הנסיעה.
סביבת הנהג מנימאליסטית עם מסך מגע ענק ("15.1) המעוצב כטאבלט, שני צגי נתונים צרים, האחד לנהג כלוח מחוונים, השני מול הנוסע לשליטה במערכות נוחות ובידור, וגם תצוגת נתונים עלית במציאות רבודה. כמקובל ברכבים חשמליים, חלק ניכר מהדיפונים והריפודים עשויים מחומרים ידידותיים לסביבה.
לוטוס מציידת את האלטרה במערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית, כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. בעתיד הוא גם יציע יכולות נהיגה אוטונומית מלאות על בסיס חיישני LiDAR.
מה אנחנו חושבים: לוטוס נחשבת לאחת היצרניות היותר-מוערכות בתעשיית הרכב, בעיקר בזכות יכולת דינמית יוצאת דופן שאפיינה -כמעט ללא יוצא מהכלל - את כל דגמיה. מצד שני, היא התקשתה לתרגם את האיכויות הללו להצלחה מסחרית ולכן מעולם לא הפכה לשחקנית משמעותית מבחינת היקפי מכירות.
האם האלטרה יצליח לשנות את מצבה, בדומה לשינוי שהביא הקאיין לפורשה בתחילת שנות האלפיים? אם אכן לוטוס תצליח לשלב ברכב פנאי שימושי וחשמלי את האיכויות הדינמיות המפורסמות שלה, ההצלחה מובטחת.