בקצרה:
  • גרסת חמש הדלתות של הג'ימני ארוכה ב-34 ס"מ
  • בסיס הגלגלים ארוך באותה מידה, נפח תא המטען יותר מהוכפל
  • בינתיים מיועד להודו, אוסטרליה, דרום אמריקה ואפריקה
שטח משפחתי: כמעט שנתיים לאחר פרסום צילומי ריגול מניסויי נהיגה, חושפת סוזוקי בתערוכת אוטו אקספו הנערכת בדלהי, הודו, גרסת חמש דלתות לג'ימני. זו פעם ראשונה בהיסטוריה בה רכב השטח היפני-אייקוני משווק עם יותר משלוש דלתות ובמרכב מוארך. בשלב ראשון ישווק רק בהודו, אוסטרליה, דרום אמריקה ואפריקה. אירופה (וישראל) בינתיים לא בתכניות.
תוספת צמד הדלתות האחוריות המתאפשרת הודות לגידול ניכר בממדים בהשוואה לג'ימני בעל שלוש הדלתות המשווק אצלנו. עם עוד 34 ס"מ לאורך ולבסיס הגלגלים (398.5 ס"מ ו-259 ס"מ בהתאמה), בעוד הרוחב (164.5 ס"מ) והגובה (172 ס"מ) נותרו ללא שינוי. גם תא המטען גדל משמעותית (208 ליטר לעומת 85 ליטר), אך למרות השיפור במרחב המחייה ליושבים מאחור, הספסל עצמו מתאים - כמו בגרסה הקצרה - רק לשני נוסעים.
מה עוד צריך לדעת: המערכות המכאניות נותרו ללא שינוי, עם שלדת סולם וסרנים חיים מלפנים ומאחור, נתמכי קפיצי סליל בכל פינה. כך גם במקרה של מערכת ההנעה, עם מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (105 כ"ס), ותיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה אוטומטית, ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח. מרווח הגחון (21 ס"מ) וזוויות הגישה-נטישה (50-36 מעלות) נותרו דומים, אבל 'זווית הבטן' קטנה במעט (24 מעלות, 4-) ורדיוס הסיבוב גדל ב-80 ס"מ (5.7 מטר).
מלבד תוספת הדלתות, שינויי המראה צנועים ומסתכמים בתוספת ניקל (מיותרת לטעמנו) בסבכה מלפנים וחישוקים שונים, בעוד שבתא הנוסעים יש כעת אופציה למסך מגע גדול יותר ("9 לעומת "7).
מה אנחנו חושבים: הדור הנוכחי והרביעי בשושלת רכב השטח הקטן של סוזוקי זכה לפופולאריות אדירה באירופה וגם בישראל, עם כמות יוצאת דופן של כמעט 1,000 יחידות שעלו השנה על כבישי הארץ. כל זאת למרות שמדובר ברכב שטח ספרטני מאוד, עם שימושיות מוגבלת כתוצאה ממדיו הזעירים שמתאים בעיקר לזוגות צעירים, ואיכויות כביש נמוכות מהמקובל כיום.
כפי שברור לכל בר דעת, הפוטנציאל השיווקי של גרסת חמש הדלתות אדיר, שכן הוא הופך את רכב השטח הקטן לכזה שיכול להתאים גם למשפחות צעירות. סוזוקי צריכה רק להעביר אותו תקינה אירופאית שתאפשר שיווק מקומי. להערכתנו, קצב המסירות במקרה כזה יוכפל, בקלות.