בקצרה:
  • בדקו כמה אתם חוסכים על חשמל. היעד: 18 אלף שקל
  • לברלינגו 269 ק"מ טווח ומחיר של 179 אלף שקל
  • מחיר הג'אמפי ינוע בין 265 ל-300 אלף שקל
חשמל מסחרי: כפי שחשפנו בחודש שעבר, יבואנית סיטרואן מנחיתה בארץ גרסאות חשמליות לדגמים המסחריים ברלינגו וג'אמפי, מרבי-המכר בקטגוריה. שניהם מצוידים במנוע החשמלי המוכר של הקונצרן עם 136 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. מצברי 50 קוט"ש מעניקים טווח נסיעה תיאורטי של 269 ק"מ בברלינגו, ו-221 ק"מ בג'אמפי. זה האחרון יוצע גם עם מצברי 75 קוט"ש וטווח נסיעה מוגדל של 319 ק"מ.
טעינה מהירה (100DC) מאפשרת מילוי ל-80% בתוך חצי שעה למצברים הקטנים, ו-45 דקות לגדולים. כל הדגמים ישווקו בתחילה בגרסאות נוסעים, ובעתיד גם בגרסאות מסחריות להובלת סחורות.
במקום סולר: הברלינגו יוצע רק בגרסה קצרה (אורך של 440 ס"מ, בסיס גלגלים של 278.5 ס"מ) עם מקום לחמישה נוסעים. נפח תא המטען זהה לגרסת הדיזל המקבילה (597 ליטר) בעוד כושר העמסה נמוך בכ-120 ק"ג (684 ק"ג) וכושר הגרירה נמוך ב-250 ק"ג (750 ק"ג).
הג'אמפי יוצע בשתי גרסאות מרכב, M ו-L (4.95 ו-5.3 מטר בהתאמה) בשניהם עם מקום לשישה נוסעים. דווקא בגרסה הקצרה תהיה אופציה לשורת מושבים שלישית ומקום לתשעה. נפח ההטענה כאשר המושבים האחוריים לא בשימוש זהה לגרסאות הדיזל (5.3 קוב ב-M ו-6.1 קוב ב-L), אבל כושר העמסה (1 טון) נמוך ב-300 ק"ג בעוד כושר הגרירה (1 טון) צנוע ב-1.5 טון.
אבזור הבטיחות של שניהם דומה לגרסאות הדיזל, אבל בעוד הברלינגו מצויד במערכות אקטיביות (בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב), סיטרואן לא מציעה אותן בג'אמפי.
מה אנחנו חושבים: דגמי מסחריות עם הנעה חשמלית נקייה מזיהום הופכות במהירות לאופציה כמעט-יחידה עבור חברות שילוח המעוניינות לעבוד (גם) במרכזי ערים גדולות באירופה, עקב הגבלות על כניסת רכב מזהם למרכזי המטרופולין. אצלנו זה עדיין לא המצב, ולכן כדאיות הרכישה שלהם תהיה תלויה בסופו של יום בחסכון עלויות - תחזוקה ודלק - לעומת מנועי דיזל.
למעט הג'מפי הבסיסי בעל טווח הנסיעה הצנוע, הפער בין גרסאות חשמליות לגרסאות דיזל אוטומטיות מקבילות עומד על כ-17 עד 18 אלף שקל. זה לא מעט דלק (החשמל אינו בחינם) וטיפולים שוטפים (גם חשמלי זקוק להם). האם זה מספיק כדי לשכנע לקוחות בקטגוריה? אם לא תהיה ירידה במחיר הסולר, הסיכוי לכך טוב מאוד.