בקצרה:
  • הבנזין פאסה - מרצדס EQG החשמלי יהיה עביר יותר
  • מנוע לכל גלגל יסייע לאחיזה אופטימלית בכל תוואי
  • הייצור הסדרתי יחל רק ב-2024
נקודת ה-G: מרצדס חושפת תמונות ראשונות של ה-EQG, גרסה חשמלית לרכב השטח האייקוני, כרגע עדיין בשלבי ניסוי. כשיגיע לייצור סדרתי בסוף 2024 הוא יהיה דגם חשמלי עשירי של היצרנית הגרמנית, שכבר כיום מציעה את המגוון החשמלי הגדול ביותר בתעשייה. הוא שומר על עיצוב כמעט זהה ל-G קלאס הנוכחי (W463), עם אותה מראה זוויתי וגלגל חלופי תלוי על דלת תא המטען. כבסיס תשמש אותה שלדת סולם והייצור יתבצע באותו מפעל של מגנה שטייר, גראץ, אוסטריה.
מערכת ההנעה משלבת ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, עם חיבור באמצעות תמסורת של שני יחסי העברה - רגיל ואיטי המדמה הילוך כוח. סידור המנועים מאפשר הורדת כוח מדויקת בהתאם לרמת האחיזה של כל אחד מהצמיגים. כפי שפרסמנו בעבר, הוא גם מאפשר סיבוב במקום המכונה על ידי מרצדס G-turn, בדומה לכלי זחלי. את זה הוא עושה באמצעות הנעה לפנים לגלגלים הימניים ולאחור בשמאליים או להיפך, תוך יצירת תנועה סיבובית במקום. נתוני הביצועים טרם פורסמו, אבל הוא צפוי להיות מהיר מה-G63 AMG המסיים את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.
שטח חשמלי: מרצדס מבטיחה כי לגרסה החשמלית יכולת שטח טובה לפחות כמו לגרסת הבנזין, וכי הרכב החשמלי ישמור על זוויות גישה-נטישה דומות (30-31). מרווח הגחון עשוי להיות אף נדיב יותר מה-G הרגיל (24.1 ס"מ), הודות למערכת הנעה ללא תיבת הילוכים ותיבת העברה. המתלה הקדמי נותר דומה (עצמות עצה כפולות) אבל מאחור בחרה מרצדס בתצורה שונה (דה-דיון במקום סרן חי), כדי לאפשר שילוב בין המנועים החשמליים.
המצברים יוצבו בין קורות השלדה, עם מארז הגנה ייחודי כנגד פגיעות גחון ואטימות משופרת שתאפשר לצלוח מעברי מים. היא תהיה מדור חדש שפיתחה עבור היצרנית הגרמנית חברת Sila מעמק הסיליקון, בקיבולת של כ-100 קוט"ש אבל עם צפיפות תאים גדולה יותר, ובמתח 800V שיאפשר שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות.
מה אנחנו חושבים: מרצדס נהנתה במשך שנים ממעמד של יצרנית הרכב הטובה בעולם, בעיקר משום שהביאה לתעשייה יותר המצאות וחידושים טכנולוגיים מכל יצרנית אחרת. אבל מעבר התעשייה להנעה חשמלית הציג בפני הגרמנים אתגר בהגנה על המעמד המחייב, שכן נדרש מהם כעת להתמודד גם מול חברות הזנק צעירות מצפון אמריקה וסין. חתיכת אתגר.
אבל בניגוד לחלק מהמתחרות ההיסטוריות שלה, מרצדס החליטה - לאחר פרק זמן ארוך מדי - כי היא נכנסת לעולם החשמל ועשתה זאת כפי שהיא נוהגת לעשות: בכל הכוח. ולכן יש לה כיום את ההיצע הגדול ביות של דגמים חשמליים, במגוון גדלים וסוגים. מ-EQA כפנאי קטן ועד EQS כספינת דגל ובקרוב אפילו מסחריות חשמליות.
וכעת היא מסתמנת גם כמי שיכולה להיות חלוצה בתחום רכבי השטח החשמליים. שימו לב, לפני ג'יפ, או לנד רובר וטויוטה, שלוש יצרניות רכבי שטח גאות ומובילות. וזו לא משימה פשוטה, שכן האתגרים למערכת החשמלית בתנאים קשים, גדולים משמעותית מאלה עימם נדרשת התמודדות על האספלט. מפגן היכולת של ה-EQG עושה רושם שרכב השטח הגרמני יהיה הראשון שיצליח.