בקצרה:
  • ה-G החשמלי עושה שרירים, ומציג יכולת סיבוב במקום
  • מאפשרים זאת: ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל
  • השקה רשמית של הרכב הסדרתי צפויה רק ב-2024
להסתובב במקום: מרצדס חושפת סרטון קצר ל-EQG, גרסה חשמלית ל-G קלאס, עם הדגמת יכולת יוצאת דופן הודות למערך ההנעה - סיבוב במקום, בדומה למקובל בכלים זחליים וכפי שהציג בעבר הטנדר החשמלי ריביאן R1T.
רכב השטח החשמלי של מרצדס הוצג כקונספט בסוף שנה שעברה בתערוכת מינכן, אבל מרצדס לא פרסמה פרטים טכניים כלשהם אודותיו. למרות שהיא אינה מאשרת זאת, יכולת סיבוב במקום אפשרית הודות למערכת הנעה עם ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל. סידור זה מאפשר חלוקת כוח משתנה, למשל הנעה לפנים לגלגלים הימניים ולאחור בשמאליים, ויצירת תנועה סיבובית בלבד.
מערכת הנעה כזו גם מאפשרת הורדת כוח יעילה לקרקע, בין אם לצורך הכוונת מומנט בכניסה או יציאה מפניה, או בנסיעה בשטח טכני עם הצלבות צירים. נזכיר כי מרצדס הייתה ראשונה להציע מערכת הנעה שכזו, עם SLS חשמלית שהוצגה לפני כעשור ביצור מוגבל של 100 יחידות.
מה עוד אנחנו יודעים: הסרטון גם חושף כי ה-EQG שומר על מראה דומה לרכב השטח הנוכחי, וככל הנראה יתבסס על אותה שלדת סולם עם תצורת מיתלים דומה – סרן חי מאחור ומתלה נפרד מלפנים.
מצברי ה-EQG יהיו מהדור החדש שפיתחה עבור היצרנית הגרמנית חברת Sila מעמק הסיליקון, עם צפיפות תאים גדולה יותר, ובמתח 800V שיאפשר שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות.
מה אנחנו חושבים: בעידן הקודם של מנוע הבעירה הפנימית, נהנתה מרצדס ממעמד של יצרנית הרכב הטובה בעולם, בעיקר משום שהביאה לתעשייה יותר המצאות וחידושים טכנולוגיים מכל אחת אחרת. המעבר לתחבורה חשמלית הציג בפניה אתגר לא קטן כדי להגן על מעמדה, שכן היא צריכה להתמודד לא רק מול מתחרות מסורתיות, אלא גם מול חברות הזנק צעירות מצפון אמריקה וסין.
וכפי שזה נראה כעת, בשטוטגארט עובדים במרץ כדי לשמור על השם הטוב, עם היצע גדול של דגמים חשמליים במגוון גדלים וסוגים, מ-EQA כפנאי קטן ועד EQS כספינת דגל ובקרוב גם דגמי מסחריות נקיות מזיהום.
האם תצליח גם לשמור על היכולת המפורסמת של אייקון השטח שלה במעבר לחשמל, נדע כשיוצג רשמית בעוד כשנתיים. אבל לפחות בשלב מוקדם זה יש סיבות טובות מאוד לאופטימיות.