בקצרה:
  • מותג הונגצ'י הסיני מצטרף לשוק הרכב הישראלי
  • דגם ראשון יהיה E-HS9, חשמלי מהודר עם מקום לשבעה
  • המחיר: מתחיל ב-399 אלף שקל
5 צפייה בגלריה
הונגצ'י E-HS9
הונגצ'י E-HS9
(צילום: איתן קאג'ייה)
דגל אדום: הונגצ'י (Hongqi, דגל אדום בסינית) היא חטיבת היוקרה של קונצרן הרכב FAW (ר"ת First Automobile Works), יצרנית הרכב הראשונה ברפובליקה העממית שהחלה את דרכה כבר באמצע המאה הקודמת, וכיום נחשבת לאחת מארבע ענקיות התעשייה. יחד עם צ'אנגאן, דונגפנג וסאייק (SAIC). היא גם אחראית לייצור רכב השרד של נשיא סין – ה-L5 המפורסמת.
ה-E-HS9 הוא רכב פנאי חשמלי גדול עם מקום לשבעה, דגם ראשון שמשווק המותג מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית. נורווגיה תהיה הראשונה בתור, בהתאם לגישת המותגים הסיניים הגורסת שחדירה לאירופה מתבצעת דרך מדינות סקנדינוויה בהן תשתית הטעינה יוצאת דופן באיכותה ונתח שוק הדגמים החשמליים ברכישת רכב חדש הוא הגדול בעולם.
נעים להכיר: ה-E-HS9 נחשף כקונספט בתערוכת גוואנגז'ו ב-2019, ואילו גרסת הייצור הוצגה שנה לאחר מכן, בתערוכת בייג'ין. העיצוב מזכיר שלא במקרה את רולס רויס. זו אינה סתם העתקה, אלא פרי ידיו של ג'יילס טיילור הבריטי, שערק למותג הסיני לאחר שנים כמנהל מחלקת העיצוב ביצרנית הפאר.
כמה הוא גדול? בהשוואה לאודי Q7 הענק בעצמו, ה-E-HS9 ארוך בלא פחות מ-15 ס"מ (521 ס"מ) ורחב ב-4 ס"מ (201 ס"מ). הוא אמנם נמוך מהאודי הגדול ב-3 ס"מ (171 ס"מ), אך בסיס הגלגלים שלו נדיב ב-11.5 ס"מ (311 ס"מ). כאשר כל המושבים בשימוש, תא המטען מציע רק 255 ליטר של נפח. כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת (חשמלית כמובן), יש 796 ליטר למטען.
הרכב הגדול נעזר בפלטפורמה ותיקה מבית FAW שהוסבה לחשמלית. בגרסת הבסיס צמד מנועים חשמליים (217 כ"ס כל אחד, 435 כ"ס משולב), המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות. מצברי 84 קוט"ש יספיקו תיאורטית לטווח של 380 ק"מ. לגרסת הביניים מנוע אחורי חזק יותר (333 כ"ס) ותפוקה משולבת של 551 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש יסתיים כאן תוך 5.9 שניות ומצברי 99 קוט"ש אמורים להספיק לטווח של 441 ק"מ.
לגרסה הבכירה מצב "אקסטרים" בבורר הנהיגה, סוג של בקרת שיגור שכשמצב המצברים מאפשר זאת (יותר מ-70% טעינה, טמפרטורה אידיאלית). הזנקת הרכב הכבד (2.6 טון) תסתיים כך תוך 4.9 שניות, מהיר ב-0.8 שניות מאודי e-tron וב-0.2 שניות ממרצדס EQC. טעינה מהירה (108DC) תאפשר מילוי מ-20% ל-80% ב-25 דקות למצברים הקטנים, כחצי שעה לגדולים.
5 צפייה בגלריה
הונגצ'י E-HS9
הונגצ'י E-HS9
(צילום: איתן קאג'ייה)
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע מרכזי ענקיים ("16.2 כל אחד) ומסך מגע תחתון לבקרת האקלים ("9), מצלמות חניה היקפיות, ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים ולהגה, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "21.
גרסת הביניים (459 אלף שקל) מוסיפה - מלבד מערכת הנעה חזקה יותר - גם מסך מגע ("16.2) לנוסע מלפנים, יחידת מיזוג עם שליטה נפרדת למושבי השורה השלישית ותאורת מטריקס לד. בגרסה הבכירה (499 אלף שקל) יש צמד מושבי קפטן - עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור - במקום ספסל בשורה השניה, עיסוי במושבים הקדמיים ומיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה. בכל הגרסאות יש ידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית שמשות כפולות ומערכת ליצירת הד חוזר מהרמקולים האמורים לסייע בהפחתת רעשי רוח ודרך.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלתות (קדמיות בלבד) כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: השם אינו קליט במיוחד, אבל ה-E-HS9 הוא דגם מאוד מרשים. קל (מדי) להתייחס אליו כהעתק סיני, אחד מני רבים ממדינה שמוציאה מתחת ידה אינספור חיקויים זולים, במקרה הזה של אחד ממותגי העל בעולם הרכב. אבל הוא ממש אינו כזה. ראשית, הוא ממש לא זול. שנית, הוא מאוד מרשים על הנייר.
הוא למשל ראשון בארץ עם שבעה מושבים, מרכב של רכב פנאי והנעה חשמלית חסכונית ונקיה. הוא גם מציע ביצועים נאים למדי, טווח נסיעה ראוי ושימושי, סוללת מערכות נוחות מרשימה וגם מערכות בטיחות אקטיביות ראויות.
האם הוא מצדיק תג מחיר שנושק לחצי מיליון עבור רכב פנאי, אזורים בו מתנהלים כרגע רק מותגי יוקרה מבוססים דוגמת אודי, ב.מ.וו ומרצדס? מבחן שיענה על השאלה יתבצע בקרוב.