זה לקח לה זמן, הרבה יותר מדי זמן. פולקסווגן, בעבר יצרנית הרכב הגדולה בעולם שזיהתה היטב את הכיוון הנדרש כשזה נגע למגוון דגמים ומיתוג, כשלה לחלוטין בהערכותיה לגבי קצב חדירת הרכב החשמלי. כולל לעג בוטה וציבורי ליצרנית רכב עלומה חדשה בשם טסלה, הצהרות בומבסטיות בנוגע לעתידו המובטח של מנוע הבעירה הפנימית בכלל ומנועי דיזל בפרט, שהתבטאו בגרירת רגליים עיקשת. באותו זמן, מתחרות עסקו כבר במרץ בפיתוח דגמים חשמליים.
פולקסווגן - כמו יצרניות אירופיות אחרות - מצאה עצמה מאחור במרוץ לחשמל. ואת הפער הזה היא מנסה כבר שנתיים-שלוש לסגור, בהצלחה לא מעטה יש לומר. ממילא כבר בתחילת המעבר לחשמל הציבו אותה כענקית הגדולה שתהיה ראשונה להדיח את טסלה מהבכורה. הנחת ייסוד שפספסה לחלוטין את תעשיית הרכב הסינית, אבל זה כבר סיפור אחר.
בשנתיים האחרונות פולקסווגן עושה מאמצי סגירת פערים בתחום החשמל. עם דגמים חדשים וייחודיים, פלטפורמות עדכניות, הצהרות והבטחות. לפני כשנתיים הבטיחה כי כ-70% מכלי הרכב שתשווק ב-2030 - חמש שנים לפני תחילת איסור מכירת רכב עם מנוע בעירה פנימית, חוק שמתעכב בין היתר בגללה - יהיו חשמליים, וכעת היא מגדילה זאת ללא פחות מ-80%.
כך אמר ל'אוטומובילווכה' הגרמני תומאס אולבריך, בעבר האחראי לפיתוחים טכנולוגיים בפולקסווגן וכיום חבר הנהלה בכיר. ב-2022 לשם השוואה תפסו כלי רכב חשמליים כ-10% ממכירות פולקסווגן באירופה. בסין, שוק הרכב הגדול בעולם, יתפסו כלי רכב חשמליים כמחצית מכלל מכירות המותג ב-2030, יחס דומה לצפוי בארה"ב.
הדרך לעשות זאת עוברת ללא ספק בהגדלה מהירה של מגוון הדגמים. בין היתר עם id7, סדאן משפחתית גדולה עתידית, ובעיקר מכונית קומפקטית קטנה - שצפויה להתחרות בטסלה מודל 2 - עם תג-מחיר שיהיה כמחצית מזה של id4 ויהפוך את השימוש ברכב חשמלי לנגיש יותר.