בקצרה:
  • פולקסווגן ID3 שספגה ביקורות לרוב, מתעדכנת
  • עם מסך מגע גדול יותר ומערכת טעינה משופרת
  • בניגוד לעבר, זו תשווק אצלנו, אבל רק בעוד שנה
משיבה לביקורת: פולקסווגן עידכנה את ה-ID3, חשמלית ראשונה על בסיס פלטפורמה ייעודית (MEB). השינוי המשמעותי הוא בסביבת הנהג שספגה בעבר ביקורת, ולכן כוללת כעת מסך מגע גדול יותר ("12 לעומת "10) עם מערכת הפעלה עדכנית ומהירה יותר. תצוגת נתונים עלית היא במציאות רבודה ופולקסווגן מבטיחה גם שיפור משמעותי באיכות החומרים.
נוספה גם מערכת V2X (Vehicle-to-everything) האחראית לקבלת נתונים מתשתיות ומרכבים אחרים ומסוגלת כך להתריע על מפגעים בהמשך הדרך (עבודות בכביש, תאונות וכו'). מבחינה עיצובית השינויים צנועים ומתמקדים בעיקר בפגוש שונה מלפנים.
שדרוג חשמלי: מערכות ההנעה נותרו דומות לדגם היוצא, עם מנוע חשמלי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, ואפשרות בחירה בין מצברי 58 קוט"ש עם טווח רשמי של כ-420 ק"מ או 77 קוט"ש וטווח של כ-540 ק"מ.
מערכת הטעינה המהירה בגרסה הבכירה שופרה (175DC לעומת 135DC) ומקצרת את הפעולה מ-10% ל-80% לכחצי שעה. הביצועים נותרו ללא שינוי, עם 7.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש למצברים הקטנים ו-7.9 שניות למצברים הגדולים.
מה אנחנו חושבים: ה-ID3 הפכה לאחר השקתה באירופה לאחת החשמליות הנמכרות ביותר, שכן הייתה מהראשונות להציע אלטרנטיבה נקייה מזיהום למשפחתיות קומפקטיות, קטגוריה הנחשבת עדיין לאחת הגדולות ביבשת הישנה. כיום כבר יש לה מתחרות עדכניות כמו רנו מגאן-E או MG4, ובעתיד הקטגוריה צפויה להיות צפופה עוד יותר כשגם טסלה מתכננת להתמודד בה.
באירופה היא מסוגלת כעת להתחרות טוב יותר מול דגמים עדכניים אך אצלנו - כמו שאר דגמי המותג העדכניים - היא אינה משווקת ממילא. עם זאת, יש גם חדשות טובות בהקשר זה כי לראשונה היא צפויה להגיע. מצד שני, עד שתגיע במחצית השניה של 2024, השוק צפוי להשתנות ומספר המתחרות שלה יהיה ללא ספק גדול יותר. נראה אותה מול הסיניות.