בקצרה:
  • קיה הנחיתה כאן נירו חדש, מעוצב וגדול מבעבר
  • האבזור עשיר יותר, להיברידי טווח חשמלי מוגדל
  • 185 אלף שקל להיברידי, 200 אלף שקל לחשמלי
טייק 2: יבואנית קיה מנחיתה בישראל נירו חדש, דור שני לרכב הפנאי שיוצע כבעבר עם הנעה היברידית-נטענת או חשמלית מלאה. המחיר: 185 ו-200 אלף שקל בהתאמה. גרסה היברידית רגילה לא תשווק כאן בשלב ראשון.
הנירו החדש גדול מקודמו בכל ממד. הוא ארוך ב-6.5 ס"מ (442 ס"מ), רחב ב-2 ס"מ (182.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך כעת ב-2 ס"מ (272 ס"מ). למרות הגידול בממדים, רדיוס הסיבוב נותר זהה (5.3 מטר). תא המטען גדל ב-24 ליטר עם 348 ליטר בהיברידי ו-475 ליטר בחשמלי. זה האחרון מציע גם תא מטען קטן מלפנים (20 ליטר).
חשמל או היברידי: הגרסה החשמלית שומרת על מערכת הנעה זהה לנירו EV היוצא, עם מנוע חשמלי קדמי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו וסוללה בקיבולת דומה (64.8 קוט"ש). בהתאם, הביצועים זהים (7.8 שניות ל-100 קמ"ש) וטווח הנסיעה הרשמי דומה (460 ק"מ). מאכזב לגלות שמערכת הטעינה המהירה - הגם שמהירה מבעבר - איטית מהמקובל בתעשייה כיום (100DC), עם מילוי 10% ל-80% בכ-40 דקות.
לגרסה ההיברידית-נטענת מנוע בנזין זהה (1.6 ליטר, 105 כ"ס) אך המנוע החשמלי חזק יותר (84 כ"ס, 14+), עם הספק משולב של 183 כ"ס (42+ כ"ס). החיבור הוא כבעבר לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית, אבל תוספת הכוח מאפשרת לקצץ שניה שלמה בזינוק ל-100 קמ"ש (9.8 שניות). בנוסף, קיבולת הסוללה צמחה ב-24% (11.1 קוט"ש) מאפשרת כעת טווח נסיעה נקי מזיהום של 61 ק"מ (12+).
מה עוד צריך לדעת: אבזור שתי הגרסאות כולל מסך מגע גדול מבעבר ("10.25 לעומת "8), טעינה אלחוטית, ריפוד משולב עור עם כיוון חשמלי למושב נהג, ושקעי USB גם ליושבים מאחור. הגרסה ההיברידית-נטענת כוללת גם חלון שמש וחישוקי "18, לחשמלית לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) וחישוקי "17.
מערך הבטיחות שודרג עם תוספת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור והתרעת שטח מת אקטיבית, כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. עוד נוספה כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע להפחתת פגיעות ראש במקרה של תאונה צדית, בנוסף לשמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצע בעבר.
מה אנחנו חושבים: על פניו נראה כי קיה טיפלה בחלק מנקודות התורפה של קודמו, עם עיצוב מרשים משמעותית, סביבת נהג מודרנית יותר ואבזור עשיר לרבות מערכות בטיחות מתקדמות יותר. אלא שזה לא בא בחינם, ומחיר שתי הגרסאות האמיר מאוד. נירו היברידי-נטען בגרסתו הקודמת עלה "רק" 158 אלף שקלים, החדש עולה 27 אלף שקלים יותר. החשמלי עלה 185 אלף שקלים, וכעת הוא כבר עולה 200 אלף. בכך מתקרבת קיה לאזורי שיווק מעט חדשים עבור הנירו, כאלה שעשויים לאתגר את סוכני המכירות באולם המותג.