בקצרה:
  • ה-911 T תהיה הקלה במשפחה
  • המנוע בסיסי, המכלולים משודרגים
  • שיווק בישראל ברבעון השני של 2023
בסיס משודרג: עם ה-911 T מנסה פורשה לגשר על הפער - הצנוע, יש להודות - בין גרסת קררה הבסיסית מכולן לקררה S הבכירה ממנה (במעט). חשוב יותר, היא הופכת לגרסה ה-23 במספר של מכונית הספורט הגרמנית - נתון בלתי נתפס בתעשייה. כמתבקש, המנוע זהה לקררה הבסיסית, עם 385 כ"ס מבוקסר 3.0 ליטר קלאסי עם שישה צילינדרים כפול מגדשים, אבל עם סעפת פליטה ליברלית יותר המאפשרת צליל דרמטי יותר.
אז המנוע מהקררה אבל התמסורת מה-S עם אפשרות בחירה לפני רכישה בין תיבת שבעה הילוכים ידנית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני, או שמונה הילוכים כפולת-מצמד עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. בשני המקרים, לגלגלים האחוריים בלבד.
פורשה מציינת שעם משקל עצמי של 1,470 ק"ג (עם תיבה ידנית), ה-T היא האחות הקלילה ביותר במשפחה, 10 ק"ג פחות קררה S מקבילה הודות להסרת חומרי בידוד וויתור על מושב אחורי, מצבר ושמשות קלים יותר. היא גם ה-911 האיטית ביותר, אם כי זמן של 4.5 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש לא יכול להחשב אחרת ממהיר.
מה עוד צריך לדעת: ה-T מקבלת מיתלים בכיול נוקשה יותר המנמיכים בין היתר את המרכב בסנטימטר. בדומה לקררה S, היגוי אחורי אקטיבי מוצע כאופציה. עיצובית היא נבדלת בסמל עם ציון הגרסה ומדבקות בחלק התחתון של דלתות הצד. בתא הנוסעים יש מושבים באקט עם תמיכה משופרת והגה עם חוגת בורר מצבי נהיגה.
מה אנחנו חושבים: אין בתעשייה מכונית ספורט - כנראה מכונית כלשהי - שמשווקת במגוון גדול יותר של גרסאות מרכב-מנוע-תמסורת-הנעה. ובין היתר, היצע זה הופך את ה-911 למכונית הספורט הנוחה ביותר להתאמה אישית. עכשיו, אם היה לנו הרבה מאוד כסף, כנראה שהיינו מכוונים ל-GT3 טורינג המדהימה.
אם היה לנו סתם הרבה ממנו (כסף), היינו כנראה מתפתים לבחור ב-T. פשוט כי השילוב של השקעה במכלולים המשדרגים את חווית הנהיגה מבלי להעמיס על חשבון הבנק ובוודאי ללא תוספות ויזואליות צעקניות, מדבר אלינו מאוד. ואם תג המחיר שלה אכן יהיה קרוב לקררה בסיסית, היא עשויה להפוך אולי לאטרקטיבית ביותר בהיצע העצום.