בקצרה:
  • הדור השני לספינת הדגל CT6 לא ישווק מחוץ לסין
  • הבסיס לדגם החדש יהיה זהה, המנוע יהיה רק בנזין
  • השינוי העיקרי - מראה הרכב
עוד חוזר הניגון: כאשר חשפה קאדילק לראשונה את ה-CT6, לפני שמונה שנים, שמענו מפי בכיריה כי הפעם מדובר סוף סוף בקוטלת היוקרתיות הגרמניות שקדילאק תמיד רצתה להיות. והיא אכן התגלתה כמכונית מרשימה, אבל בוודאי לא כזו שיכולה לאיים על ההגמוניה האירופאית.
כעת חושפת היצרנית דור שני, אך מקפלת את הצהרותיה ומדווחת כי תשווק אותה רק בשוק הסיני. חשוב מכך, היא גם תיוצר על-ידי קונצרן SAIC המקומי. בצפון אמריקה יש להזכיר הופסק ייצור ה-CT6 הקודמת כבר לפני שלוש שנים, לאור נתוני מכירות מאוד מאכזבים.
כבסיס תמשיך לשמש פלטפורמת 'אומגה' של הדגם היוצא עם ממדים זהים. וכן, המשמעות היא שלא מדובר באמת בדגם כל חדש, אלא יותר במתיחת פנים רחבה. בין היתר לא נעשה כל שינוי במערכות ההנעה, ובעתיד היא תשווק רק עם מנוע ארבעה צילינדרים בנזין-מוגדש בנפח 2.0 ליטר, עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. אפילו הגרסה ההיברידית-נטענת שהוצעה בעבר לא תוצע עוד.
הפנים החדשות: החרטום מזכיר כעת את האסקלה, אב טיפוס שקאדילק הציגה באירוע פיבל ביץ' ב-2016, ואמור היה להיות ספינת דגל חדשה שתמוקם מעל ה-CT6, אך מעולם לא הבשילה לייצור סדרתי. סביבת הנהג עברה שדרוג משמעותי עם מסך ענק ("33) וקעור המשמש לוח מחוונים ומסך מגע, לצד חוגת-בורר הילוכים.
לדברי היצרנית איכות החומרים שופרה משמעותית, המושבים נוחים יותר, יש מערכת שמע משודרגת של AKG ומערכות הבטיחות יהיו המתקדמות של היצרנית, לרבות ה'סופר-קרוז' שמאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 2.5 במקומות ייעודיים.
מה אנחנו חושבים: כשהוצגה לראשונה באמצע העשור הקודם, ה-CT6 סימלה את חזרתה של קאדילק לקטגוריית דגמי פאר אחרי היעדרות ארוכה של כ-20 שנים, עם כוונת על מתחרות כמו אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S קלאס. בפועל היא חוותה כישלון חרוץ בניסיון להוות אלטרנטיבה לגרמניות ולכן גם ברור מדוע קאדילק לא בוחרת בניסיון נוסף בשוק הביתי.
מצד שני, גם בסין הצגת CT6 חדשה נראית כניסיון לסחוט את טיפות הלימון האחרונות מהדגם, שכן גם שם ההתמודדות כבר לא תהיה נוחה כבעבר. אם קאדילק מעוניינת לחזור למעמד הרם בתעשייה לו זכתה במאה הקודמת, היא תידרש לעשות הרבה יותר מכך.