בקצרה:
  • האניאק הוא חשמלי ייעודי ראשון לקונצרן פולקסווגן בישראל
  • עם 204 כ"ס וטווח נסיעה תאורטי של 517 ק"מ
  • המחיר מתחיל ב-190 אלף שקל, ומגיע ל-260 אלף
חשמלי ייעודי: האניאק הוא דגם חשמלי ייעודי ראשון שתשווק כאן יבואנית מותגי קונצרן פולקסווגן, תחת מותג סקודה דווקא תוך שהיא מדלגת על רבי מכר באירופה כמו ID.4 של פולקסווגן. שניהם אגב על אותה פלטפורמת MEB ייעודית להנעה חשמלית, זו שעליהם מבוססים גם ID.3 ואודי Q4 e-tron. הוא ישווק כאן בתצורת אחת, עם 204 כ"ס והנעה אחורית.
הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יארך 8.7 שניות, איטי ביחס להספק המרבי וביחס לחשמליות אחרות. מצברי 82 קוט"ש אמורים להקנות לו טווח תיאורטי מרשים של 517 ק"מ. הטווח המוצהר של גרסאות בסיס במתחרות הישירות - יונדאי איוניק וטסלה מודל 3 שמחירן זהה - נדיב ב-37 ו-69 ק"מ בהתאמה.
מערכת הטעינה הרגנרטיבית כוללת שלושה מצבי עוצמה הנשלטים באמצעות מנופים מאחורי ההגה. למערכת החשמל מתח של 355V, נמוך משמעותית מהמתחרה הקוריאנית (800V) ולכן האניאק מסתפק בטעינה מהירה 'פשוטה' (125DC) שתאפשר מילוי מצברים ל-80% בתוך 38 דקות, אך אינו מתאים לטעינה אולטרה מהירה.
פנאי חשמלי: קחו למשל את הקודיאק של סקודה. הוא קצר ממנו בכ-5 ס"מ (465 ס"מ), נמוך ב-6.5 ס"מ (161.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-2.5 ס"מ (276.5 ס"מ) ורוחב דומה (188 ס"מ). תא המטען מכיל 585 ליטר, אבל באופן תמוה הוא נעדר תא נוסף מתחת למכסה הקדמי.
האניאק יוצע בכמה רמות גימור. 'לופט' הבסיסית תעלה 190 אלף שקלים ובכך היא ממוצבת בדיוק מול המתחירה הקוריאנית והקולגה מארה"ב. במחיר זה תקבלו לוח מחוונים דיגיטלי ("5.3), מסך מגע ("13), משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי "19. גרסת הביניים (224 אלף שקל) מוסיפה מצלמות היקפיות, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית, שליטה על המיזוג ליושבים מאחור, וילונות הצללה לחלונות, צמד שקעי USB ושקע 230V לטעינה.
הגרסה הבכירה (243 אלף שקל) מוסיפה חישוקי "20 וכיוון חשמלי למושבים הקדמיים, בעוד גרסת ספורטליין (261 אלף שקל) כוללת אלמנטים עיצוביים שונים ובולמי זעזועים אדפטיביים. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית (לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים.
מה אנחנו חושבים: האניאק הוא אחד הדגמים החשובים והמשמעותיים ביותר עבור סקודה, ובהחלט עשוי להפוך לחשוב ביותר עבורה בשנים הקרובות. עבור יבואנית המותג הצ'כי הוא חשוב אף יותר, שכן הוא מכניס אותה סוף סוף - גם אם זה יהפוך לרלוונטי רק ברבעון הראשון של 2022 - לשוק רכבים חשמליים מודרניים שצפוי לגדול משמעותית בשנים הבאות. באירופה ואצלנו.
הוא גם מביא עימו את כל היתרונות המשפחתיים שמייחדים את דגמי הבנזין והדיזל של היצרנית, לרבות מרחב מחיה נדיב ושלל פתרונות חכמים. במקרה זה יחד עם יחידת הנעה חשמלית והבטחה לטווח יוצא דופן. עד כמה הוא באמת טוב על הכביש, מה הטווח הריאלי ואיך הוא מול מתחריו הישירים. את זה נדע רק לאחר נסיעת מבחן שנערוך לו בקרוב.