בקצרה:
  • טויוטה קורולה מעודכנת נחתה כאן, רק בסדאן היברידית
  • עם מנוע חשמלי חזק יותר וביצועים משופרים
  • המחיר בין 158 ל-168 אלף שקל, התייקרות של כ-5,000 שקל
רבת המכר מתעדכנת: טויוטה מנחיתה בישראל קורולה מעודכנת, המשפחתית היפנית שעם 50 מיליון מכוניות שיוצרו נחשבת למכונית הנמכרת ביותר בעולם ובעבר גם רבת מכר של השוק (2019-2021). השינוי המשמעותי הוא למערכת ההנעה ההיברידית המשלבת כבעבר בין מנוע 1.8 ליטר בנזין (98 כ"ס) למנוע חשמלי חזק יותר (95 כ"ס, 13+) עם הספק משולב שעלה ל-140 כ"ס (18+).
החיבור כבעבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה כשתוספת הכוח באה לידי ביטוי בקיצוץ 1.7 שניות מנתון הזינוק ל-100 קמ"ש (9.3 שניות). חלק גדול מהשיפור פעולת המנוע החשמלי נוגע למצברים שונים (ליתיום-יון לעומת ניקל מטאל) עם צפיפות תאים גבוהה ב-14% ומשקל עצמי נמוך ב-14%, המאפשרים אספקת חשמל רציפה יותר.
מה עוד צריך לדעת: בשונה מקודמתה ששווקה גם בתצורת האצ'בק חמש דלתות וסטיישן, הגרסה העדכנית תוצע רק במרכב סדאן. העיצוב החיצוני כמעט ולא השתנה בעוד שסביבת הנהג עברה שדרוג מתבקש, עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3) ומסך מגע גדול יותר ("10.5 במקום "8), למעט בגרסת הבסיס שתמשיך לעשות שימוש במסך בהתקנה מקומית. ליושבים מאחור נוספו צמד שקעי USB.
מערכות הבטיחות נותרו דומות אבל עם יכולת ניטור טובה יותר של החיישנים (לרוחב ולמרחק) עם בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה, שמירת נתיב עם סיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול ובקרת שיוט אדפטיבית המתאימה מהירות בפניות. לגרסה הבכירה יש התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
רשימת האבזור נותרה דומה, עם מצלמת נסיעה לאחור (התקנה מקומית בגרסת הבסיס), בקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם כציוד תקני בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה גם משטח טעינה אלחוטי וחישוקים גדולים יותר ("17 לעומת "16).
מה אנחנו חושבים: טויוטה קורולה המעודכנת מטפלת בחלק מנקודות התורפה של קודמתה, לרבות סביבת נהג מודרנית יותר וביצועים טובים יותר. זה אמור לאפשר לה להתמודד טוב מבעבר מול המתחרות הישירות – סקודה אוקטביה ויונדאי אלנטרה וגם לשפר את מעמדה של טויוטה בטבלת המסירות שבמהלך 2022 קטנה ביותר מ-10% בעוד שבסיכום הרבעון הראשון של השנה היא מסיימת עם ירידה נוספת וגדולה עוד יותר (כ-40%) בהשוואה לאשתקד.
האם זה יצליח? לא בטוח. שכן המחיר שהתייקר עוד יותר ומציב אותה כעת מול דגמים חשמליים כמו ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו3 שזוכים לביקושים אדירים גם מלקוחות פרטיים וגם מציי הרכב. קל זה ממש לא יהיה.